06.12.2014

Tea time


Witajcie Kochani!
Tak, jak obiecałam po długim okresie blogowej absencji dzisiaj kolejny grudniowy post. Ponieważ dzisiaj są Mikołajki, to post też będzie specjalny, bardziej "odświętny", z duża ilością zdjęć. A w roli modela(ki) moja ulubiona porcelana:)
Od wielu lat kolekcjonuję porcelanę, a od pewnego czasu jestem absolutnie zafascynowana tym, co tworzą projektanci duńskiej firmy Green Gate- co zapewne zauważyli już wszyscy, którzy regularnie zaglądają na mojego bloga.
Trudno się oprzeć tak ładnej porcelanie, więc co jakiś czas w mojej kolekcji pojawia się nowy kubeczek, talerzyk itd.
Na szczęście można te elementy dowolnie łączyć, mieszać kolory i wzory, bo wszystko do siebie pasuje.
Ja zaraz na początku założyłam, że kolorem wiodącym będzie beżowo-szary, a inne kolory pojawią się tylko symbolicznie. Pierwszy był ten beżowy dzbanek w kropki ( nie było jeszcze wtedy tych pięknych, szarych w gwiazdki, bo teraz wolałabym tamten;)), potem dokupiłam dzbanuszek do mleka i cukierniczkę, potem kolejno kubeczki,  talerzyki, itp.:) I i tym sposobem skompletowałam już prawie całą zastawę...

Ostatnio mam przedświąteczną fazę na kolor czerwony, który po trochu wprowadzam do naszego domu i dlatego wymarzyłam sobie  te dwie romantyczne filiżanki z czerwonymi różyczkami. Takie na zimową herbatkę we dwoje...
I jak widzicie- marzenia się spełniają:)












Zdjęcia robiłam w domowym biurze mojego męża. Ten pokój właśnie kończymy urządzać i muszę się wam przyznać, że trochę zazdroszczę mojemu W., że to będzie jego gabinet, bo zapowiada się na jedno z najprzytulniejszych miejsc w domu... Ściany w kolorze ciepłej szarości, beżowe paseczki na rolecie i poduszkach (DEKORIA), do tego czarno-brązowe meble i kanapa w pokryciu w kolorze naturalnego lnu. Nie do końca jestem przekonana czy ma tam stać ta lampa z różowym abażurem. Kupiłam ją kiedyś na pchlim targu i jest to jeden z moich ulubionych dodatków w domu. 
Myślę, ze za kilka dni "gabinet" będzie gotowy i będę mogła go pokazać w "szerokim planie":)








Herbatka owocowa Tafelgut to dobry pomysł dla tych, którzy tak, jak ja nie przepadają za czarną herbatą. Tę o smaku i zapachu pieczonego jabłka lubię najbardziej.
 Dla wielbicieli czarnej herbaty pięknym świątecznym prezentem może być pudełko doskonałej herbaty Kusmi Tea (mozna ją kupić w sklepie stacjonarnym Almi Decor)




















U mnie w domu- jak widać na zdjęciach- na razie jeszcze mało świąteczna atmosfera; mnóstwo innych ważnych zajęć i spraw do załatwienia spowodowały, że o nadchodzących Świętach przypominają mi głównie tytuły w magazynach wnętrzarskich:) 
 Ten, który widzicie na zdjęciu powyżej jest bardzo inspirujący, więc postanowiłam, że będzie mottem moich tegorocznych przygotowań od Świąt. Będzie prosto, jasno, szaro- biało z odrobiną czerni i kroplą czerwieni. Takie skandynawskie Boże Narodzenie:) 

Kilka pięknych świątecznych dodatków już mam, bo przywiozłam je ze Sztokholmu, część mam zamiar kupić w niezastąpionym szwedzkim sklepie IKEA, parę pięknych rzeczy wypatrzyłam w  SCANDISHOP- sklepie ze skandynawskim designem, gdzie kupiłam moją ulubioną porcelanę Green Gate:)

Myślę też cały czas o choince- czy jak co roku jodła? Czy może jednak świerk? A może... sosna?
A Wy jakie macie typy na bożonarodzeniowe drzewko?

Uściski i serdeczności

Kalinka:)




27 komentarzy :

  1. Hej kochana! Ale ślicznie u Was! Ta porcelana jest obłędna to fakt :))) ja tez już myśle o drzewku. U nas w przyszły weekend, może szybciej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas tradycyjnie ubieramy choinkę dopiero w wigilię, czasami dzień przed- więc jeszcze trochę czasu zostało, ale chciałabym żeby tym razem było coś innego niż jodła, którą mamy co rok.
      A co do porcelany- na miłość nie ma rady:)))

      Usuń
  2. Rewelacyjnie! Uwielbiam Cię czytać, oglądać Twoje zdjęcia! Wszystko jest takie piękne i gustowne. Takie idealne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magia fotografii:) Gdybyś tylko widziała mój dom w codziennym wydaniu!- szczególnie pokoje dzieci...

      Usuń
  3. Przy tylu pięknych rzeczach które masz nawet bałagan musi wyglądać nieziemsko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo miło musi być usiąść przy tak zaaranżowanym stole.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak:)) Szkoda tylko ze na codzień nie mamy czasu na takie herbatki:))

      Usuń
  5. Violu,Twoja kolekcja zachwyca,zwłaszcza na tak pięknych zdjęciach:-) Sami od kilku lat jesteśmy wierni kaukaskiej jodle,ale ostatnio w szkółce widzialam piękne sosny syberyjski i niezwykle świerki z miękkim igliwiem-kuszą strasznie;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My tez zawsze mamy jodle ale może w końcu czas coś zmienić :)

      Usuń
  6. przepiękna jest ta porcelana :) a zwłaszcza kubeczki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kubeczki do latte to moje ulubione z GG - są piękne i bardzo praktyczne- używamy ich codziennie i nic sie z nimi nie dzieje

      Usuń
  7. Również wzdycham do porcelany Green Gate :) Podoba mi się chyba wszystko! Natomiast w kwestii choinki, to podobnie jak rok temu postawię na jodłę. Pojawi się ona u nas po raz drugi. Wcześniej mieliśmy zwykłe albo srebrne świerki, jednak strasznie szybko zaczynały się sypać...
    Pozdrawiam ciepło,
    Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale świerki za to pięknie pachną :)

      Usuń
  8. Też zamierzam rozpocząć kolekcjonowanie tej porcelany.
    Czekam już na odsłonę pokoju a abażur można zmienić bo lampa jest przepiękna.
    Nigdy nie planuję jakie kupię drzewko, kiedy już kupuję wybieram, chodzę i decyduję się na jakieś drzewko, które mnie zauroczy. pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie "kolekcjonowanie" to chyba najlepszy sposób żeby mieć np cały serwis- co jakiś czas kupić kolejny element- wtedy nie uderza tak po kieszeni:)

      Usuń
  9. Pokój zapowiada się imponująco i kolorystyka uniwersalna. Będzie wspaniale to już teraz widać :)
    A co to za gazetka? Bardzo spodobała mi się choinka ;P Kochana, ja jeszcze nawet nie wiem gdzie tą moją choinkę wcisnę, bo nie ma dla niej miejsca :( W ostateczności stanie taka mała, bo małe ponoć też jest piękne :))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gazetka to grudniowy nr magazynu "Dobre Wnętrze"- jedynego z wnętrzarskich jakie ostatnio kupuję.
      A co do rozmiarów choinki- to u mnie mieści się taka srednia, ale mój mąz ma wyobrazenie, że duuuuużo większa i co roku kupuje taką dużą, że ją potem musi obciąć:)))

      Usuń
  10. Cudowna porcelana,śliczne zdjęcia:)) Życze udanej niedzieli,Edyta:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Violu ale mąż ma dobrze ;-)
    podobno po tym jak wygląda MĄŻ wiemy jaka jest kobieta (ŻONA)
    Udanych zakupów przed świątecznych , i drzewko niech błyszczy i cieszy oczy.
    Uściski kochana do następnego.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie:) Miłej niedzieli:)))

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękna porcelana, mnie również "dzieła" tej firmy urzekają, choć na razie są poza moim zasięgiem:) Ale takie cudna oprawa pysznych napojów skutecznie umila chwile relaksu. Piękne, po prostu piękne;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękna porcelana, a pokazana przez Ciebie mistrzowsko :) U mnie od kilku lat króluje jodła kanadyjska, mam nadzieję, że w tym roku również uda mi się ją zdobyć:) buziaki aga

    OdpowiedzUsuń
  15. Ach, jakże Ci zazdroszczę tej kolekcji porcelany... Ja jestem dopiero na początku urządzania mojego domu, więc dopiero zaczynam zbierać te wszystkie drobiazgi, które nadają klimatu i charakteru całości. Ale drzewko już mamy - w bieli, srebrze i szarościach, z kropelką czarnego - zapraszam do mnie do obejrzenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. własnie zajrzałam:) Choinka jest piekna! A co do "skorup"- ja mam staz małżeński 20- letni, więc się trochę tego nazbierałao przez lata:)))

      Usuń
  16. Witam,
    Piękne dekoracje i porcelana. Ja jednak mam pytanie o roletę. Gdzie można ją kupić i za ile, jeśli możesz to podać, to będę wdzięczna. Pozdrawiam Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Roleta jest z Dekoria- firma szyje je na zamówienie, więc cena jest zależna od wielkości i wybranej tkaniny. Link do Dekorii jest powyżej w tekście:)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kalinka