07.02.2014

Apple tart IL czyli jak sobie poradzic bez kuchennej wagi...


Czy też tak macie, że nie lubicie skomplikowanych przepisów, gdzie wszystko trzeba dokładnie odważyć i zmierzyć?
 Bo ja tak. I chociaż bardzo lubię moją wagę kuchenną, to najchętniej korzystam z przepisów, w których ilość składników podana jest np. w szklankach, filiżankach lub łyżkach:)
Z drugiej jednak strony, o ile łyżka stołowa jest w zasadzie zawsze taka sama, to szklanka szklance nierówna i niestety mogą różnić się bardzo znacznie swoją objętością (od 180 ml do 250 ml), więc nigdy nie wiadomo "co autor miał na myśli". 
Przy takich różnicach o błąd nietrudno, a ma to szczególne znaczenie przy pieczeniu ciast, gdzie zachowanie proporcji jest bardzo ważne. 
Dlatego ja ostatnio postanowiłam ujednolicić sobie kilka ulubionych przepisów, stosując do nich jedną prostą miarkę, która znana jest chyba zdecydowanej większości blogerek:)




Mam na myśli najbardziej rozpoznawalne naczynie z kolekcji duńskiej firmy Ib Laursen czyli charakterystyczną 
MAŁĄ MISECZKĘ Z DZIÓBKIEM
Znacie na pewno:) 
300 ml czystej radości (kiedy jest pełna)  albo 250 ml, kiedy napełnimy ja pod dzióbek...

A zatem dzisiaj przepis na pyszną tartę jabłkową,  
w którym to przepisie oznaczenie  1 IL =1 mała miseczka od Ib Laursen




TARTA JABŁKOWA Z SEROWĄ MASĄ:

Na ciasto:
- 1 IL mąki
- 1/2 IL masła
- 1/3 IL cukru

Na masę serową:
-1 IL homogenizowanego naturalnego serka
-1/4 IL cukru
-2 jajka
-1 laska wanilii

Na wierzch ciasta:
-4 czerwone jabłka
-1 łyżeczka cynamonu
-1/4 IL migdałów krojonych w słupki

Nagrzać piekarnik do 200 st Celsjusza (z temoobiegiem do 175 st. C).Zagnieść ciasto, wyłożyc nim tortownicę o średnicy ok. 26 cm i wstawić do piekarnika na ok. 15 min.  W tym czasie zmiksować razem serek, nasiona wanilii, cukier i jajka na gladka masę. Pokroić jabłka na zgrabne cząstki. Wyjąć ciasto z piekarnika kiedy będzie złociste, wyłożyc na nie masę serową, na masie ułożyć jabłka, posypać je cynamonem i migdałami i wstawić do piekarnika Piec okolo 40 minut. 
Łatwe, prawda?



to jest tarta przed upieczeniem




A tu upieczona, w towarzystwie pysznej jabłkowo- cynamonowej herbatki z Løv Organic
O mojej miłości do tych doskonałych herbat pisałam już TUTAJ
Bez kubka herbaty nie wyobrażam sobie wieczoru...
Bo o ile przez cały dzień, szczególnie w pracy i po pracy piję głównie kawę, to wieczorem obowiązkowa jest herbata. Jedna, druga, trzecia... Zielona, owocowa, czarna aromatyzowana, albo zwykła czarna z mlekiem lub z plasterkiem cytryny... 

 "Zrobisz herbatę?":)








 Porcelana Green Gate: dzbanek i kubki Naomi beige, forma Spot beige,




Miłego, olimpijskiego weekendu Kochani!


49 komentarzy :

  1. I love apple pie and this looks absolutely divine!
    Have a great day!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. a to Ci dobre! dziękuję Kalinko za taką podpowiedź bo podobnie jak Ty mam awersję do odmierzania czegokolwiek ;)
    dobrego dnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. widzę, że sie zgadzamy w stu procentach- przepisy musza być proste i szybkie:)

      Usuń
    2. no oczywiście! :)

      Usuń
  3. Hmmm... to tak : z tego posta zabieram tartę ( już gotową ) a z poprzedniego tego Pana z werandy. Zestawienie, jak dla mnie, zabójcze. Jeden kęs, dawa rzuty okiem - i jestem w niebie ;) Pozdrawiam - M

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda przepysznie i brzmi dość nieskomplikowanie jak dla takiej lewej rączki w wypiekach jak ja;-) może wrócę po przepis;-) pysznosci :-)
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justynko polecam Ci bardzo- trudno w tym cieście cokolwiek zepsuć:)

      Usuń
  5. niezła miarka :)) kultowego naczynia nie mam więc pozostaje mi tylko szklanka ;)) a że faktycznie jedna drugiej nierówna to dodaję na "oko" :)) Twoja tarta wygląda obłędnie !!! I ta herbatka ...och , uwielbiam :))
    Miłego Kochana ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też często dodaję " na oko" i potem zachwycona, żarłoczna rodzinka chwali "doskonały" ...zakalec:)

      Usuń
  6. To ja z tą tartą zapraszam do siebie u mnie masa różnych herbatek. I nie mam tu na myśli swojego bloga :) hi hi hi. Pyszności
    M

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmmmm, ależ narobiłaś mi smaka, a tu piekarnik się zbuntował....
    Pozdrawiam Ania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem doskonale, bo mój też juz ledwo zipie i pewnie niedługo odmówi posłuszeństwa;)

      Usuń
  8. Tarta wygląda tak smakowicie, że moje postanowienia żeby nie jeść słodyczy do końca lutego biorą w łeb ;) Wypróbuję Twój przepis w weekend. Piękne zdjęcia. A szarości z porcelany green gate cudnie się łączą z jabłkami ;)

    Miłego i słonecznego dnia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisz czy Ci smakowała, jeśli ją zrobisz:)

      Usuń
  9. uwielbiam tarte z jabłkiem i cynamonem... bardzo:)
    Twoja wyglada smakowicie ...az mi sie zachciało :))
    Miłego Dnia Viola :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam tarty , super pomysł też nie lubię tego całego odmierzania :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. ooooooo:)) a ja mam odwrotnie ..jak coś jest na szklanki...to właśnie mam dylemat...na jakie szklanki???....no chyba ,ze takie miarki jak twoje:))))cóż ja kocham wszystko ważyć!!!!co do grama!!!! zdjęcia smakowite:)))i ta zastawa w kropeczki....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tych kropeczkach jestem zakochana bezgranicznie:)

      Usuń
  12. Niestety takiego pięknego naczynia z dziubkiem nie posiadam a waga mi się zepsuła dlatego jest dla mnie ostatnio problemem upieczenie czegoś nowego. Tarta wygląda bardzo apetycznie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda pysznie... jeśli smakuje chociaż w połowie tak jak wygląda... to jejku ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest baaaardzo smaczna... A własciwie była:))

      Usuń
  14. tarta wygląda obłędnie- ach, skubnąć chociaż kawałeczek do porannej kawy.... Poczęstujesz?:)
    A wczoraj właśnie stałam się szczęśliwą posiadaczką takiej miseczki:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. własnie sączę kawkę i chętnie bym coś takiego wsunęła:)

      Usuń
    2. Niestety już jej nie ma ale chyba jutro zrobię jeszcze raz:)

      Usuń
  15. no to mam alternatywe na weekendowe ciacho:)pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. No proszę, a moja nieużywana stoi :) teraz to i ja nie bedę bała sie odmierzania:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Brak wagi może przysporzyć kłopotów ale i bez trzeba sobie jakoś radzić:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Zabawny pomysł:) ale jak widać skuteczny, skoro takie pyszności wychodza:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Alez masz przesliczne naczynka w kropeczki..ide na ich strone na zakupy..musze je miec..a tarty mi sie najpowazniej w swiecie zachcialo..smakowity kasek,Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam ten dzbanek i kubeczki i ostatnio dokupiłam sobie taką formę na tarty do kompletu:))

      Usuń
  20. mniam jak pysznie!!!! az slinka mi pociekla i dostalam smaka,a dopiero co udalo mi sie zrzucic dwa kilogramy a tu takie grzeszki pyszne na zdjeciach,musze wyprobowac na weekendzik dla nas w sam raz taka pysznosc:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje, że bedzie wam smakowała:)

      Usuń
  21. Nie lubie skomplikowanych przepisow.
    I wiesz co, lece zaraz do sklepu, dokupie co trzeba i machne te tarte:)
    Bo wyglada b.apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  22. A ja myślałam co by tu za ciasto na weekend zrobić, może wypróbuję przepis.
    Pięknie nam to pokazałaś :)
    Ja czerwoną herbatkę pasjami ;))
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja czerwoną polubiłam dopiero ostatnio- zwykle jej unikałam, bo wydawała mi sie troche dziwna:)

      Usuń
  23. Mmmmm.. wygląda przepysznie ! :-) Może się zmobilizuję i zrobię ?;-)
    Wspaniałego weekendu !

    OdpowiedzUsuń
  24. Kocham tarty! Ten przepis też wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo artystycznie wyszły Ci te zdjęcia :) Nie cierpię ważyć i nawet nie mam w domu wagi (ale robię niewiele ciast). Posługuję się takim naczyniem - miarką, albo szukam w internecie przeliczników dekagramów na łyżki czy szklanki itd.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tez miałam taką plastikową miarkę z podziałką, ale wstawiłam ja kiedys przez pomyłke do piekarnika, a potem go włączyłam:) I już nie mam:)))

      Usuń
  26. Widać,że bez wagi można sobie poradzić. Wyszło bardzo apetyczne ciasto,pozdrawiam;))

    OdpowiedzUsuń
  27. Narobiłaś mi smaka na tę herbatę. Bajeczną puszkę ma!

    OdpowiedzUsuń
  28. mmm, ale pychotki! :))) kochana a ja wreszcie się doczekałam i mam cudny szary pledzik i poduchę od ib laursen:) jak zobaczyłam u Ciebie to zapragnęłam i mam;) buziaki, dobrego tygodnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! To jest swietny nabytek:) Mój jest bardzo intensywnie uzytkowany od kilku miesięcy i w przeciwieństwie do wiekszości polarowych kocykow i wełnianych pledow, ktore mam w domu cały czas jest jednakowo ładny i milutki... Planuję kupić jeszcze jeden taki, bo dzieci rano sie o niego biją;-/

      Usuń
  29. Pięknie u Ciebie a tarta na pewno wyśmienita uwielbiam je z kazdym nadzieniem:)))))))) Pozdrawiam Monia

    OdpowiedzUsuń
  30. Wygląda przepysznie. Pozdrawiam i zapraszam do mnie na candy http://sztukaikunszt.blogspot.com/2014/02/zapraszam-na-candy.html

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kalinka