08.12.2013

8.12 Cranberry again...


Tak, jak obiecałam dzisiaj jeszcze raz żurawina- tym razem w postaci bardzo lekkiego, niskokalorycznego i pełnego witamin deseru, który możecie podać na zakończenie wigilijnej kolacji lub bożonarodzeniowego obiadu uwzględniając interesy tych wszystkich gości, którzy np.: 
  • są na diecie, 
  • nie mają już ochoty na kolejne ciasto, 
  • są przejedzeni lub... 
  • znudzeni tradycyjnym świątecznym menu.


Dla takich gości przygotujcie niezwykle efektowny kisiel żurawinowy z pomarańczową nutą.






Kisiel z żurawiny pachnący pomarańczą:  (przepis na 4-6 porcji)

-250-300 g świeżej żurawiny ( w ostateczności moze byc mrozona)
-1 l wody 
-3-4 łyżki cukru
-1 pomarańcza
-4-5 łyżek mąki ziemniaczanej

Żurawinę wrzucić do wody, dodać skórkę z obraną z połowy pomarańczy oraz łyżeczkę startej skórki i razem gotować przez kilka minut. Wyjąć kawałki obranej skórki, zmiksować żurawinę blenderem i przecedzić przez sitko (przecedzić trzeba koniecznie, bo inaczej zostana nam nasionka i łykowate części owoców, które będą źle wyglądały w deserze). Osłodzić w zależności od upodobań i ponownie postawić na ogniu. Rozmieszać mąkę ziemniaczaną w pół szklanki wody i powoli wlewać do gotującego się soku, aż kisiel zacznie gęstnieć ( niekoniecznie musicie wlać całość). 

Podawać ciepły lub zupełnie ostudzony, udekorowany czymś białym- tylko biel podkreśli cudowny kolor żurawinowego kisielu. Mogą to być cukrowe gwiazdki, kleks bitej śmietany lub... pianki marshmallow

Ja do jednej porcji  (dla mnie, na próbę) użyłam tych miętowych pianek z IKEA w kształcie bałwanków (pisałam o nich juz tutaj), które delikatnie rozpłynęły się w gorącym kisielu, nadając mu dość intensywny miętowy posmak. Myslę, że jednak lepsze byłyby zwykłe, bo mięta jednak trochę zagłuszyła smak kisielu...







I kolejna adwentowa porada kalinkowa:)




Miłej niedzieli!

Kalinka:)



21 komentarzy :

  1. Ale super pomysł! Niby zwyczajny kisiel, ale jak efektownie można go zaprezentować. :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubie, paluchy lizac:))
    Milej niedzieli Kalinko:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobra porada :) Ze wzgledu ze to ja w domu prasuje nsjczesciej mam wlasnie przygotowana cala kupke obrusow, serwetek z uwzglednieniem tych na wszelki wypadek ;) A i kisiel mozliwe ze wyprobuje bo w tym roku troche zmieniamy nasze menu swiateczne i wszelkie nowosvi mile widziane. Do uslyszenia jutro i oczywiscie milej niedzieli zycze :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kisiel zurawinowy na wigilijną wieczerzę jest na wschodzie Polski dość tradycyjna potrawą, podobnie jak kulebiak czy kutia i myslę że taki wariant wigilijnego menu warto wypróbować:)

      Usuń
    2. Jesli nie w wigilie to zapewne w swieta sie pojawi :)

      Usuń
  4. Kisiel wygląda bardzo smakowicie, a jak będę w ikea to na pewno skuszę się na te miętowe pianki :).
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są doskonałe- wyjątkowo aromatyczne i świetnie nadaja się do gorących potraw bo dopiero wtedy miękną:))

      Usuń
  5. Kusisz tą żurawiną:))Ja ją uwielbiam od dziecka.O matko,zapomniałam zamówić obrus na święta.Dzięki,dzięki,dzięki!!!!Ale dałabym ciała,uwielbiam Twoje rady:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wlasnie swoje wyprasowałam:P

      Usuń
  6. Ale mi ochoty narobiłaś! Mniammmmm.. te pucharki wyglądają pysznie, tzn to co w nich jest :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale śliczne foty (znowu)!! A te rady przedświtąteczne niczym z gazety przedwojennej dla dam!! Czyli dla nas! Suuuper

    OdpowiedzUsuń
  8. mniam... masz rację muszę zobaczyć, czy mam obrus ;]

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł na deser! Zdjęcia przepiękne!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. mmm zjadłabym sobie taki kisielek:))))))))

    OdpowiedzUsuń
  11. Ojj chyba podsunęłaś mi pomysł na deser urodzinowy dla Męża ;))

    OdpowiedzUsuń
  12. Love this recipe; sounds amazing.

    OdpowiedzUsuń
  13. U nas ostatnio kisielek śliwkowy bywał, ale taki żurawinowy też pychotka by była...

    OdpowiedzUsuń
  14. mmm pychotka! wypróbuję na pewno;)))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kalinka