06.12.2013

6.12 mini-DIY


Filc to materiał, który kojarzy mi się z ciepłem i przytulnością. Z zimą... Lubię mieć zimą filcową torebkę, filcowy ochraniacz telefonu, filcową okładkę na notes- wszystko, co przy dotyku na mrozie nie zamraża dłoni 
(czego niestety nie mozna powiedzieć o plastiku czy skórze)
 Od dawna podziwiam dziewczyny, które robią z filcu niezwykle piękne rzeczy i dlatego w przypływie weny postanowiłam też  "stworzyć" sobie coś filcowego. A ponieważ hitem sezonu jesienno-zimowego są niewątpliwie gwiazdki, to zrobiłam gwiazdki:) Takie na miarę moich bardzo skromnych craftowych umiejetności, czyli najprostsze filcowe podkładki pod kubeczki. 



Zrobiłam je z posiadanych już okrągłych podkładek w trzech kolorach: szarym, białym i czerwonym. 
Uroczo wyglądają pod moimi gwiazdkowymi kubeczkami z Green Gate (mam jeszcze taki szary, widać go w poście z candy)

Swoją drogą ten wzór kubeczków to absolutny hit jesienno-zimowej kolekcji GG- 
chyba w żadnym sklepie nie są już dostępne 



Szablon wycięłam sobie sama wykorzystując wiedzę z geometrii wykreślnej ukrytą głęboko w zakamarkach umysłu 
(na szczęście zawsze byłam niezła z matmy:))
Odrysowałam, wycięłam bardzo ostrymi nożyczkami i przykleiłam do pozostałych okrągłych podkładek znaną Wam z poprzednich postów "Kropelką", która łączy moje palce w jedność :P 

W związku z tym mam pytanie do dziewczyn, które maja doświadczenie w robieniu rzeczy z filcu- czy jest do niego jakiś specjalny klej? A jeśli tak, to jaki?












A to moje miejsce do pracy w domu i nowe Vaio, kupione po tym jak mój stary laptop po 8 latach ciężkiej pracy dokonał swojego żywota






A to nasza elegancka Lulu, zakochana w mojej czerwonej torebce:)







Miłego weekendu Kochani!!!




P.S. W związku z moim zawodowym wyjazdem, kolejny adwentowy post będzie jutro znacznie później




70 komentarzy :

  1. Pewnie, zrobione nawet samemu będą bardziej cieszyć oko :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj dumna jestem z siebie bardzo:))))))

    OdpowiedzUsuń
  3. fajne filcaki proste a efekt super i jak pieknei wyglądaja razem z kubkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ślicznie Ci wyszły. Jak prawdziwy artysta i DIY designer ;)) bardzo podoba mi się Twój gwiazdkowy pledzik i futrzak na fotelu ;))

    Pozdrawiam,
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. DIY designer!:P Podoba mi się:))))

      Usuń
  5. Śliczne te gwiazdki aż mi się zachciało:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie wyszły, a wiesz, że ja miałam zapędy, żeby kupić sobie właśnie tej grubości (bo to chyba 4mm) filc i zrobić ozdoby? Polowałam na szary, ale przestraszyłam się wycinania, bałam się, że sobie nie poradzę i w końcu się poddałam. Ale w związku z tym mam pytanko, gdzie kupowałaś filc, bo ja znalazłam na allegro, były małe kawałki wielkości A4 lub cięte z beli. Cenowo wcale nie wychodzi to tanio, bo przesyłka droga, więc opłaca się kupić od razu więcej. No ale teraz już chyba się nie wyrobię, mam tyle do zrobienia i pewnie połowy nie zdążę. Pięknie tam u Ciebie! Namawiam moją starszą córkę na ten fotel, świetnie by się wpasował do Jej pokoju, ale na razie nie chce ;) A ja z kolei choruję na tą narzutę w gwiazdki ... A sprzęcior, klasa :) Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam gotowe okragłe podkładki pod kubki, które kupiłam kiedys w jakimś sklepie z przydasiami:) Ten pokój to maleńki gabinecik, który dzielimy z mężem, ale mam nadzieję, że za kilka dni uda mi sie małzonka przenieśc do jego własnego i ten będzie tylko mój:P
      A Vaio jest boskie! Mam je od kilku tygodni i jestem nim oczarowana:)

      Usuń
  7. klej introligatorski bardzo fajnie klei filc z filcem i filc z innymi materiałami:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Doskonały pomysł. Mój komputer stacjonarny również odszedł na zasłużony odpoczynek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój Vaio mogę spokojnie polecić:)

      Usuń
  9. az dostalam ochoty by kupic sobie troche filcu,na swiateczne gwiazdeczki:P
    ..............mamy te same lapki hiii:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I pewnie też swój tak lubisz jak ja swój:P

      Usuń
  10. Super pomysł z tymi podkładkami. Ze względu na grubość filcu polecam klej Magic ;-). Łapek nie sklei, a filc sklei ;-). Tylko trzeba uważać, bo jak gdzieś kapnie to będzie plama ;-), Pozwolisz, że pomysł skopiuję ??
    Pozdrawiam, Ola

    OdpowiedzUsuń
  11. podkładki wyszły wspaniale, kubeczek fajnie się na nich prezentuje.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale masz kotaaaa fajnego :D Słodziak na maksa! No to zasiadam w tym świetnym fotelu,owijam się pledzikiem w gwiazdki i bardzo proszę bądź tak dobra i zrób mi kawusi w tym ślicznym kubasku a ja przyniosę coś słodkiego :))))
    Miłego Mikołaja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam Cię Kochana- kota podobnie jak ja tez lubi gośći:P

      Usuń
  13. I kolejna porada, która mi się przyda, fryzjer ... dobrze, że mi przypomniałaś :))) Podkładki fajne :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Niewielkim nakładem pracy bardzo fajnie wyszło, ładne zestawienie kolorów.

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne są : )
    I od razu kubki wyglądają ciekawie : )

    OdpowiedzUsuń
  16. mamy takiego samego kota (prawie!) :) Podkładki ślicznie Ci wyszły, ja nie robiłam niczego nigdy z filcu, ale wydaje mi się, że klej Magic by dał radę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasza Pani weterynarz mówi, że to europejski czarno-biały:) Czy Twój to tez kociczka?

      Usuń
  17. Podkladki super i zdadza egzamin.Ten czerwony kolor zachwyca.Pozdrawiam.)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest juz taki świateczny, prawda?

      Usuń
  18. świetny pomysł - proste i takie efektowne! piękne te kolorki!

    OdpowiedzUsuń
  19. Super podstaweczki i jak pieknie się prezentują , szczególnie z tym kubeczkiem:)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam te Twoje rady
    :D tak. tak ... ładny łebek to podstawa :)
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Przydałaby mi sie takie filcowe pdkladki ... ale ja to jestem beztalencie , malowac meble to potrafie , ale takie cudenka to juz nie ... :(
    Przypomnialas mi o terminie u kosmetyczki ..ide dzwonic :) dzieki :)) Miłego Dnia :) Ala

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę Cię! Wyciąć gwiazdki z filcu to na pewno będziesz potrafiła:P

      Usuń
  22. Świetny pomysł, w sam raz na zimowe, przedświąteczne wieczory :))
    Pozdrawiam ciepło:))

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetne te filcowe podkładki!!! A z tym kubeczkiem prezentuja sie wspaniale:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Fajne podkładki. Gwiazdkowy motyw króluje, sama się temu poddałam chociaż się opierałam. Ale co tam jak święta toświęta.
    Widziałam ostatnio poszukując farby do tkanin w Empiku klej do filcu.
    Pieknie u Ciebie, ta witrynka w głębi i te szarości, ach, ucałuj kociaczka, pa pa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta witrynka to zwykły biały regał na ksiazki BILLY z IKEA, tylko ma dodatkowo drzwi:)

      Usuń
  25. Super podkładeczki ja też filc lubię bardzo.
    Mnie najlepiej klei się go klejem na gorąco z małego czerwonego pistoleciku :)
    A kiedy na filcu zrobią się pęczki najlepiej je ogolić maszynką - sprawdzone :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  26. A zrobiłabym coś takiego! Praktyczne i śliczne! :)

    OdpowiedzUsuń
  27. U mnie kawałki filcu już zakupione i czekają na swoją chwilę :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo fajne podkladeczki,moze kiedys rowniez sprobuje :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ale pomysłowe te podkładki! U mnie na stole świąteczny bieżnik filcowy właśnie dziś się pojawił.
    Pozdrawiam
    Asia G.

    OdpowiedzUsuń
  30. a Twoja Lulu to nie jest przypadkiem ten kotek z Kalinek? Przygarnęliście ją do swojego całorocznego domu?;-)
    Podkładki pomysłowe a do tego motyw bardzo na czasie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest dokladnie to kocię, które przybłąkało się na Kalinki latem:) Przecież nie mogliśmy jej tam zostawić:P Jesteśmy wszyscy w niej bez pamięci zakochani:))

      Usuń
    2. P.S. Jak do nas przyszła miała chyba około 4 miesięcy (wg weterynarzy), teraz ma tak 8-9. Bardzo urosła i zmężniała:)

      Usuń
  31. Gwiazdki to hit tego sezonu :-)) I masz rację , w filcu jest coś takiego ,że na zimę w sam raz . Kubek GG wspaniaaaaaały ! Że o Kocie nie wspomnę ;-))) uwielbiam !

    OdpowiedzUsuń
  32. Magic daje spokojnie radę :) a jest śmiesznie tani i ma super czubeczek do dokładnego nakładania
    używałam też Gutermann do tkanin, jeszcze mocniejszy :) i troszkę droższy :)
    do tej pory wszystko pięknie się trzyma

    a podkładeczki wyglądają super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki za poradę- na pewno jest to o niebo lepszy sposób niż klejenie "Kropelką" (chociaż trzyma:))

      Usuń
    2. też kroplekowałam, ale strasznie śmierdziało, aż głowa bolała
      i mocno wsiąkała mi w filc ;/

      Usuń
  33. i podkładki i kubeczek urzekające :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Bardzo fajny w swojej prostocie pomysł i ładne wykonanie :). Wszystko idealnie Ci do siebie pasuje - kubeczek, kocyk, podkładki... super!
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  35. Urocze podkładeczki:) Bardzo fajny pomysł i pięknie pokazany na zdjęciach.
    Pozdrowionka ślę:)

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo fajne te podkładki.W fajnych kolorkach:)

    OdpowiedzUsuń
  37. mam rozumieć, że mnie podziwiasz? :P
    u mnie śnieżynki w candy do wygrania, więc zapraszam ;) ja jutro wyjmę świecznik wygrany u ciebie rok temu!!! :)
    co do kleju to owszem są specjalne do filcu, szewskie zazwyczaj, ale ja używam kleju polimerowego - kupuję w tesco
    śmierdzi niestety, ale później wietrzeje ;) i dobrze trzyma!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Toffi Kochana! ZAWSZE!!! Twoje torby i inne cuda z filcu są piękne!

      Usuń
  38. Fajne diy :) Gwiazdek u Ciebie dostatek :) Ja też będę sobie tworzyć w niedzielę :) A do kosmetyczki już się umówiłam, jestem mądrzejsza niż w zeszłym roku :)
    pozdrawiam!
    marta

    OdpowiedzUsuń
  39. Kochana, fantastyczne podkładki. Zdolniacha! Ja do filcu używałam zwykłego Magica kupowanego w sklepie dla plastyków za całe 3 zł :) Na allegro też go pełno. Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Jutro sobie go zamówię, bo mam jeszcze jeden pomysł na filc:)

      Usuń
  40. superowe podkladeczki;-))filc jest bardzo wdziecznym materialem na rozne prace. Ja go odkryłam dopiero w tym roku i tez szaleje z odobami filcowymi;-)))pozdrawiam Cie cieplutko Kalinko i buziaki sle!!!

    OdpowiedzUsuń
  41. świetne te podkładki, filc też lubię bardzo, najczęściej jednak robię dodatki na kartki:) a co do kleju, to wprawdzie żadna ze mnie ekspertka, ale czy Magic sobie nie poradzi??? pozdrawiam świątecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziewczyny wcześniej też chwaliły Magic, więc chyba rzeczywiście jest najlepszy!

      Usuń
  42. Violu kubeczki czerwone będą w nadchodzącym tygodniu u nas w Pretty Home. Pozdrawiam Buziaczki

    OdpowiedzUsuń
  43. sliczne podkladki i gwiazdkowo sie zrobilo;))

    OdpowiedzUsuń
  44. Wspaniały pomysł na podkładki...super, kto wie, może skorzystam;) bo faktycznie filc to świetny materiał;)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  45. Genialny pomysł,a jak ślicznie wyglądają!wow!podoba mi sie baaardzo!;)
    Miłego dnia;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kalinka