16.11.2013

Do herbaty...



Nowy kubeczek do herbaty dla mnie, a przepis na pyszne herbatniki z wycięciem do zawieszenia na brzegu filiżanki dla Was:) 
Kubeczek i talerzyk to candy, które wygrałam u Ady z bloga Scandinavian Home
Zestaw jest idealny na śniadanko, albo na popołudniową herbatkę. 
Do wygranej Ada dołączyła jeszcze niespodziankę: śliczne papierowe słomki:)
 Dzięki Kochana!




A ciasteczka są wg przepisu z opakowania foremek, które nabyłam kilka dni temu w Tchibo
Zawsze bardzo chciałam mieć takie foremki do ciastek z wycięciem, żeby zawiesić ciasteczko na brzegu filiżanki. 
 I kiedy zobaczyłam je w sklepie- zakupiłam od razu. 
 Herbatniki wg tego przepisu są pyszne, maślane o wyraźnym waniliowo- cytrynowym aromacie.






 


Cytrynowe ciasteczka na filiżankę:

-200 g mąki
-100 g masła
-80 g cukru
-2 żółtka
-1 opakowanie cukru waniliowego
-1 cytryna

Wyszorować cytrynę, zetrzeć z niej skórkę i wycisnąć sok. Przesiać mąkę do miski, dodać pozostałe składniki i szybko zagnieść ciasto. Włozyc do lodówki na około godzinę. Rozwałkować schłodzone ciasto, wyciąć z niego ciasteczka, ułożyc na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st. C na 10- 15 minut (co jakiś czas zagladajcie do ciasteczek, żeby sie za bardzo nie przypiekły). Posypać cukrem pudrem. 

Oryginalny przepis był z połowy wszystkich tych składników, ale ja go podwoiłam, żeby mieć więcej ciasteczek, natomiast dodałam tylko jedną cytrynę i chyba dobrze, bo ciasteczka mimo wszystko są dość kwaśne. Był tam jeszcze cynamon, ale ja z niego zrezygnowałam





Z podanych wyżej proporcji wychodzi całkiem sporo herbatników (dwie blachy) i jak je dobrze schowacie przed rodziną mogą służyć do ozdabiania filiżanek z kawą czy herbatą przez kilka dni.
 Ja niestety popełniłam ten błąd, że po upieczeniu nie schowałam ich do puszki, tylko zostawiłam na talerzu i zrobiłam sobie popołudniową drzemkę:) 
Jak się obudziłam ciasteczek nie było...




Do miłego!


P.S. A w następnym poście pokażę Wam jeszcze jeden piękny prezent, który dostałam od Beti





45 komentarzy :

  1. Kubeczek jak z bajki! Śliczny jest. Ciasteczka wyglądają pysznie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam ochotę na coś słodkiego. Kubeczek śliczny, miłego wieczoru

    OdpowiedzUsuń
  3. W takim razie gratuluje wygranej, z pewnoscią jeszcze smaczniej smakuje herbata z takiego kubeczka i ciasteczka z takiego talerzyka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się to bardzo miłe uczucie:)

      Usuń
  4. o matko, chcę te ciasteczka, teraz! :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie, jak juz pisałam nie ma:) Ale robi je sie bardzo szybko- możesz nawet przyspieszyć chłodzenie i włożyć do zamrazalnika na 30 min, zamiast na godzine do lodówki:P

      Usuń
  5. Ja uwielbiam takie ciasteczka. Śliczny kubeczek,pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Piekny kubek:) dzieki za przepis bo takich ciasteczek nigdy za wiele:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam pyszne ciasteczka! Gratuluję wygranej - piękny komplecik:-)
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  8. Ślicznie i smacznie :)))) Skuszę się, oj skuszę na takie pyszności :)))
    pozdrawiam i gratuluję wygranych!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Filiżanka przekochana a za przepis na ciasteczka dziękuję- wykorzystam. pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki za przepis, ja na pewno skorzystam bo mam rodzinkę łasuchów :D
    I gratuluje wygranej, ja niestety nie mam szczęścia w tych *grach*, kubeczek na pewno nie jeden raz wywoła na Twojej twarzy uśmiech :)
    Kochana wspaniałej niedzieli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj na pewno będzie mnie cieszyć długo, długo... A Ty Anetko uwierz w swoje szczęście, a na pewno do Ciebie przyjdzie:)))

      Usuń
  11. super te foremki;)))ja tez chce takie, zaraz lece na strone tchibo, moze tam beda;))pozdrawiam cieplo;)) a wygrana candy taka jak lubie, uroczy zestaw;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze ich nie ma na stronie i w pozostałych sklepach Tchibo, bo w łódzkiej Manufakturze zawsze te kolekcje są o jakieś 2-3 tygodnie wcześniej.

      Usuń
  12. Jakie genialne foremki!

    Musze je mieć! Ciasteczka bardzo apetyczne. (I jak zwykle świetnie sfotografowane).

    Ja planuję w tym tygodniu upiec pierniczki inicjując późną jesień w domu. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Witaj!
    Już się martwiłam czy doszła wygrana i miałam do Ciebie napisać, ale najpierw weszłam tutaj ...i jest! Widzę, że komplecik służy i rozgościł się u Ciebie na dobre :)) Dziękuje za udział w zabawie i Twoją cierpliwość w oczekiwaniu na przesyłkę, ostatnio mój czas jakoś się kurczy- straszne to jest. Ciasteczka wyglądają bardzo apetycznie!
    Pozdrawiam cieplutko (buu jak zimno za oknem, to nie dla mnie :) )
    Dobranoc! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko dotarło Kochana, jak widzisz i cieszy moje oczy:)))

      Usuń
  14. Kalinko, ostatnio też oglądałam te foremki, są cudne! I taka nastrojowa kawka albo gorąca herbata z taką dekoracją w pięknym kubku... Na samą myśl od razu robi się cieplej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Foremki bardzo sie przydają- ja kiedys próbowałam wycinać tak ciasteczka ze zwykłych foremek, ale brakło mi w końcu cierpliwości:)

      Usuń
  15. Przyciagnal mnie tutaj ten piekny rozowy kubeczek w kwiaty..sliczny napisz, gdzie mozne takie kupic,,w koncu ja tez potrzebuje odmiany...smakowite ciasteczka i przepis tez sie przyda i to bardzo bo swieta ida.Pozdrawiam milo.)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alicjo nie mam pojęcia gdzie, bo jak juz pisałam- wygrałam go w candy u Ady:)

      Usuń
  16. Z tymi kubkami ostatnio to jakaś choroba,niczym epidemia.Wszyscy kubki kupują,dostają...i ja też :))) Jedno muszę przyznać,że mała rzecz a cieszy i jakoś kawa inaczej smakuje. Jeszcze jakby tak dorzucić te ciasteczka to już w ogóle euforia :))
    Buźka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo kubeczek- niby mała rzecz- a tyle pozytywnych wibracji: forma, kolor, kształt, faktura...- co tam kto sobie wymarzy:))

      Usuń
  17. dobrze dobrany kubek kawowy umila nawet kawę przyrządzoną szybko i w pośpiechu :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie miałam pojęcia, że są takie foremki....planowałam wycinanie...

    OdpowiedzUsuń
  19. Fantastyczne te foremki :) wyobrażam sobie jak mogę podać gościom kawę lub herbatę z takim ciasteczkiem... super sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kubeczek świetny, uwielbiam Katie Alice ;)) a po foremki to się chyba wybiorę, bo też bym chciała takie z wycięciem.

    http://bloggroszkowej.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam takie proste i szybkie przepisy na ciasteczka:) Dziś u mnie przepis na właśnie takie pierniczki:):)
    Gratuluję ładnej wygranej:)
    Pozdrawiam
    Patrycja

    OdpowiedzUsuń
  22. Pyszności zrobiłaś....Właśnie pije kawkę...Dziękuje.....Pa....

    OdpowiedzUsuń
  23. śliczna wygrana Kalinko:))) od kubka nie mogę oderwać wzroku:) a takie ciacho to bym zjadła;)
    ściskam ciepło i życzę udanej niedzieli

    OdpowiedzUsuń
  24. Kubeczki i foremki rewelacja...nic tylko pić i jeść te smakowicie wyglądające ciasteczka;))
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam świąteczne ciasteczka:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Superancki prezent ;-). Jak zwykle piękna aranżacja ;-). Nie wiem czy wiesz, że za pomocą takich przeciętych foremek można zrobić ciasteczka 3D. Złożyć dwa ze sobą i gotowe ;-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Mnie też zawsze podobały się takie zawieszane na brzegu kubka ciasteczka. Kilka razy się przymierzałam do zakupu, ale trafiałam na wysokie ceny foremek. Może w Tchibo? Cytrynowe uwielbiam :)
    pozdrawiam!
    marta

    OdpowiedzUsuń
  28. jakie masz świetne foremeczki pozdrawiam ciepluteńko

    OdpowiedzUsuń
  29. Beautiful biscuits,just the right time for them to fine tea!
    Many hugs
    Nely

    OdpowiedzUsuń
  30. Przepiękny kubeczek !!!
    Te ciasteczka super, aż mi tu ślinka cieknie ... kurcze a ja nic słodkiego pod ręką nie mam ;)
    Miłego popołudnia :*

    OdpowiedzUsuń
  31. Śliczne skorupki i smakowite ciasteczka! I jakie ładne:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Ale zapachniało tymi ciasteczkami!Nic tylko pozostaje nam upiec te pyszne ciasteczka!!!

    OdpowiedzUsuń
  33. fantastyczny pomysł :) nie umiem piec, ale chyba muszę się wreszcie nauczyć i wypróbować ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  34. pychowo wyglądają te ciasteczka :) szkoda, że się nie można poczęstować podkradając z ekranu laptopa :) chociaż podejrzewam, że gdyby można było, to zostałby sam kubek....chociaż, on pewnie też nie - jest super i ktoś by go chapsnął :P
    pozdrawiam,
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  35. Gratuluje wygranej!
    A ciasteczka muszą być pyszne. :) Bardzo lubię cytrynowe. :))

    OdpowiedzUsuń
  36. Ciasteczka wyglądają bosko ;-) Foremki doskonałe!

    OdpowiedzUsuń
  37. O dziękuję za przepis! Tak mi zapachniało, że sama spróbuję takie upiec :))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kalinka