10.10.2013

Light Banoffee


To właściwie nie jest klasyczne banoffee, ale przecież musiało się jakoś nazywać:P
 Przepis jest prawie taki sam, ale nie dodałam toffee, bo dla mnie deser jest wtedy za słodki i za ciężki.
Są za to draże Kit-Kat:)

 

Przepis:
-200g ciastek typu digestives
-100 g roztopionego masła
-100 g cukru pudru
-300 ml śmietany 30%
-500 g serka mascarpone
-3 duże banany
-sok z jednej cytyny
-2 duże paczki draży Kit Kat Pop Choc 

Rozkruszyć ciasteczka na drobno, wymieszać z roztopionym masłem, wyłożyć do tortownicy o śr. ok. 20 cm i mocno ubić (wcześniej tortownicę wyłożyć folią spożywczą lub aluminiową- ja tego nie zrobiłam i nie mogłam odkleić ciasta od blachy, co widać na zdjęciu:)) Włożyć do lodówki na ok. 1 godzinę. 
Ubić śmietanę z cukrem i połączyć z rozmieszanym serkiem. Pokroić banany na grube plastry i wymieszać z sokiem cytrynowym, żeby nie  ciemniały. 
Połowę masy serowej nałożyć na ciasteczka, wyłożyć na nią banany, a na warstwę bananów resztę masy.
Wstawić do lodówki na minimum 3 godziny. Po wyjęciu udekorować Kit Katami (byc może wystarczyłaby jedna paczka, ale u mnie część została zjedzona zanim deser się schłodził:))


Miłego weekendu dla wszystkich:)
 buźki!

Ceramika z serii Mynte firmy Ib Laursen: białe deserowe talerzyki i patera, kubek w kolorze Vanilia 
(ten kolor to ostatnio mój number one-jest taki słodki, że właściwie nie potrzeba już deseru do kawy:))




P.S.   A przy tej piosence spalicie kalorie po deserku.
Udał się młodziakom cover!!!  Moje dziewczyny ich uwielbiają:))






I jeszcze raz  w starszej wersji. Jak zwykle boska Debbie Harry




28 komentarzy :

  1. Niesamowicie apetyczne! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne słodkości!
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  3. O mamuniu to musi smakowac bosko :D
    O 7:30 takie pyszności !!!! Kawę mam pod nosem, więc oglądając Twoje zdjęcie aż czuję ten smak :)

    pozdrawiam i życze miłego dnia :)
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  4. ALEŻ TO WYGLĄDA KURCZE.....TAK Z SAMEGO RANA SKAZUJESZ MNIE NA CIERPIENIA NATURY KULINARNEJ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  5. To musi byc pyszne..do kawusi porannej pasuje idealnie...a podskakiwac to ja nie bede bo len jestem okropny...pozdrawiam piatkowo.)

    OdpowiedzUsuń
  6. pyszniutko!!!! :D
    za karę idę robić jakieś ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  7. Aż ślinka leci, mam ochotę zrobić !!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. pioseneczki mi sie nie chca wlaczyc,bo blokady tutaj maja chyba na wszystkim,no trudno,pociesze sie w takim razie slodkosciami :P**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście- teraz zauważyłam ze u mnie na Iphonie tez nie ma tych teledysków. Jak po południu będę w domu to coś z tym zrobię:)

      Usuń
    2. no blokady w de mamy na yt na niektorych melodiach :D
      A ciasto wygląda przepysznie !

      Usuń
  9. O mamo,przepadłam!!!! :))))

    OdpowiedzUsuń
  10. Rzadko robie ze względu na zawartość, ale nie pogardziłabym, o nie!
    Pozdrawiam
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  11. Mmmm... wygląda cudownie :) a tę piosenkę uwielbiam!!! :)


    P.S. Jejku! Co to jest sopran koloraturowy???? :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kusisz tymi słodkościami , wygląda znakomicie, nawet nie chce myslec, jak smakuje;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Kalinko deser prezentuje się wyśmienicie i bardzo" fotogeniczny jest" :)
    Tymczasem zachwycam się przytulnymi wnętrzami w Twoim domku.
    przytulam i dziękuję za ciepły komentarz :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Chętnie wpadnę na to pyszne ciasto i pogratuluję Ci rejsu z Zielonym Czółnem :) Super sesja, pozdrawiam jesiennie, Basia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Basiu! Lecę zobaczyć magazyn, bo jeszcze nie widziałam końcowego efektu:)

      Usuń
  15. :) ach czy ja się mogę wprosić :D aż zgłodniałam od samego patrzenia
    cudeńko :)

    OdpowiedzUsuń
  16. mniam ale smakowicie wygląda a te kubki z serii Mynte kuszą mnie już od dawna :)

    OdpowiedzUsuń
  17. No kochana ciasto super,wypróbuję przepis,ale chciałabym Ci z całego serca serdecznie pogratulować sesji w pewnym pięknym czasopiśmie:)))Wiesz,jak uwielbiam Twoje pomysły na Kalinki,jaką jestem fanką Twoich wnętrz i jak prywatnie lubię Cię ,więc tym bardziej się cieszę i jestem z Ciebie bardzo bardzo dumna:)A nie uwierzyłabyś ilu znajomym pokazywałam Twoje zdjęcia domku:)))Całuski!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci kochana! Ja dopiero dzisiaj mogę się na 100% nacieszyć tym wydarzeniem, bo wczoraj byłam do późnych godzin nocnych poza domem i tylko ukradkiem w telefonie podgladałam ja wyszło:))

      Usuń
  18. Nie nadążam łykać śliny... Wygląda bajecznie! :) Znając siebie na pewno się skuszę. ♥
    miłego weekendu!
    dominika

    OdpowiedzUsuń
  19. Już wiem dlaczego takie ciacho masz dla NAS ;))
    Gratulacje z publikacji, ale niespodzianka
    Wantastycznej soboty i grzybobrania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miało być *FANTASTYCZNEJ*
      pS.
      WIOLU tu Aneta ;))

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kalinka