21.10.2013

Butcher block kitchen island czyli mobilna wyspa kuchenna


Wyspa kuchenna to doskonały wynalazek- zwiększa powierzchnię roboczą w kuchni, ilość miejsca do przechowywania wielu kuchennych akcesoriów, a co najważniejsze integruje rodzinę i przyjaciół w czasie wspólnego przygotowywania posiłków. Jedyny kłopot  z wyspą jest taki, że trzeba pomyśleć o niej już w trakcie planowania kuchni, żeby doprowadzić niezbędne przyłącza jeśli chcemy zamontować w niej zlew lub płytę kuchenną. I oczywiście trzeba mieć na nią bardzo dużo miejsca w kuchni.
Ale można zrobić sobie też małą, ruchomą wyspę kuchenną. 
Takim rozwiązaniem jest na przykład butcher block- stół rzeźniczy. Sama nazwa brzmi niezbyt zachęcająco, ale jest to świetny pomysł na mobilną wyspę kuchenną. 
Taki pomysł przyszedł mi do głowy w związku z moją letniskową kuchnią, w trakcie gotowania. 
Otóż moja kuchnia jest tak położona, że kiedy przygotowuję posiłek  stoję tyłem do jadalni, do salonu i do wyjścia na werandę- czyli tyłem do wszystkich. Ustawienie takiego solidnego mebla, na którym można by siekać, mieszać, zagniatać itp., nie tracąc przy tym nic z życia towarzyskiego, byłoby ideałem. Wyspy "na stałe" nie możemy ustawić, bo akurat w tym  miejscu w kuchni jest klapa wejściowa do piwniczki, natomiast taką wyspę z kółeczkami da się łatwo przestawić w inne miejsce 
Stary butcher block, albo podobny do niego mebel z surowego drewna na kółkach sprawdziłby się więc jak najbardziej:)
Na polskim rynku nie ma niestety takich mebli, w Pottery Barn kosztują fortunę, 
więc do zrobienia kolażu posłuzyło mi zdjęcie barku na kółkach z IKEA
Mam jednak nadzieję, że do następnego lata uda mi się wyszperać coś  w tym rodzaju:P





1, 8- Ib Laursen: Pretty Home, 2- ściereczka kuchenna Miss Sophie  Green Gate, 3, 4- pojemnik metalowy i zestaw koszyków Lene Bjerre: Casa Bianca,  5, 6- barek  Forhoja  i dzbanek IKEA , 7- pojemniki na cukier, kawę i herbatę Riverdale,  9- haczyki Ib Laursen Redecor 10- koszyk Hubsch White Loft 


A tak sobie wyobrażam wyspę typu butcher block w  mojej kuchni:) TUTAJ
( wybaczcie ten koślawy rysunek, ale nie za bardzo potrafię posługiwać się paintem:))



I poniżej kilka pięknych inspiracji z sieci:


Pottery Barn

Pottery Barn

Pinterest


decorpad

All about You

Co sądzicie o takim meblu w kuchni?
A może macie coś podobnego?

Buziaki!
Kalinka:)



51 komentarzy :

  1. bardzo praktyczna jest taka wyspa:)
    Rysunek z painta mistrzowski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiedziałam, że się będziecie śmiać z moich graficznych osiągnięć:P

      Usuń
  2. Oooo bardzo fajny pomysł, jesli tylko miejsce na to pozwala jestem za...w kuchni taka wyspa jest na wagę złota;) wspaniałe inspiracje;)
    Miłego wieczoru
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny pomysl z taka wyspa:)))
    Gdybym miala ciut wieksza kuchnie - na pewno bym sie zdecydowala:))

    OdpowiedzUsuń
  4. inspiracje przemawiają do mnie kusząc i nęcąc:) Co prawda niekoniecznie jest to dla mnie rozwiązanie absolutnie niezbędne i chyba nawet niezbyt by u mnie pasowało, ale podoba się bardzo:)
    W Twojej natomiast kuchni myślę. że sprawdzi się świetnie- mój typ, t ten z pinterest:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie ten z Pinterest tez się najbardziej podoba:)

      Usuń
  5. Bardzo, bardzo przydatny mebel, zwlaszcza gdy mobilny .
    Kuchnia-jak zwykle mnie zachwyca:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też myślę o mobilnej wyspie tylko takiej większej , z większą ilością szuflad, bo nie mieszczę się ze skorupkami Dzięki kółkom można ją przestawiać, wedle uznania. Ale przecież do wyspy bez kółek można kółka dorobić. Fajne w ikei widziałam wyspy. pozdrawiam , na pewno coś ciekawego wymyślisz, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te z Ikea sa rzeczywiście fajne i jest to na pewno niezła opcja ze względu na rozsądna cenę:P

      Usuń
  7. Your kitchenc is so nice - even without the block!

    ♥ Franka

    OdpowiedzUsuń
  8. BOSKA ta Twoja *biała wyspa*, tylko na nią płynąć i spełniać marzenia ;))

    OdpowiedzUsuń
  9. super pomysł! a Twoja kuchnia jest do tego stworzona :)
    inspiracje świetne, jestem pewna że coś znajdziesz odpowiedniego dla Kalinek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak nie znajdę, będę molestować małżonka, żeby coś takiego stworzył:))))

      Usuń
  10. Całkowicie się z Tobą zgadzam,wyspa to wspaniały mebel. Odkąd ją sobie zrobiłam jestem z niej bardzo zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze chciałam mieć taka wyspe, ale moja domowa kuchnia w kształcie litery "U" nie nadaje sie na taki eksperyment. Za to w letniskowej mogę zaszaleć:)

      Usuń
  11. Zawsze chciałam mieć coś takiego w kuchni ale nie było miejsca. W każdym bądź razie to marzenie jest ciągle aktualne:-) Myślę, że to świetne pole do popisu w zakresie DIY - z pewnością da się to zrobić samemu lub z pomocą zaprzyjaźnionego stolarza:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też myślę o takim rozwiązaniu- najlepiej gdyby zrobił to mój małżonek- wtedy koszty obniżyłyby się do minimum:)))

      Usuń
  12. Ja sie wciaz zachwycam Twoją kuchnią, dla mnie jest tak idealna , że nie potrzebuje zadnych zmian;)
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  13. Doskonały pomysł.Ja mam wyspę z kuchenką właśnie po to aby gotować i móc patrzeć na stół,mogę porozmawiać gdy ktoś siedzi przy stole.Mam typową szafkę ale gdybym jej nie miała to taki funkcjnalny mebel byłby super.Zdjęcie nr 2 to mój faworyt:)Dzięki za podpowiedź z programem,wczoraj już udało mi się zrobić jesienne tło na blogu i poszaleć ze zdjęciami a buzia tak mi sie śmiała,że mój mąż nie mógł się napatrzeć na moją radość i sam posiedział ze mną i wspólnie się uczyliśmy :)Dzięki!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się , że Ci się przydał; zaraz zajrze zobaczyć efekty:)

      Usuń
  14. Szczęściara - ja o takiej wyspie mogę tylko marzyć:( Zawsze podobały mi się takie mebelki w kuchni, bardzo praktyczny mebel j jednocześnie piękna ozdoba. A Twój rysunek to dla mnie mistrzostwo świata, ja tego nie ogarniam:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę cie:) rysunek jest strasznie pokraczny:P

      Usuń
  15. kurcze dziewczyno wiesz co ja bym dała, aby mieć miejsce na taką wyspę no i pomijam samą kuchnię! :)))
    rewelacja! mnie się marzy taka w naturalnym drewnie...cudne inspiracje no i ta Twoja kuchnia:) magia!
    buziaki i dobrego dnia kobitko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenia się spełniają Aniu- prędzej czy później:) Trzeba tylko baaaardzo chcieć:)

      Usuń
  16. Uwielbiam ten styl, w przedostatnim moim poście zamieściłam właśnie tego typu zdjęcia z takimi aranżacjami, jeśli Cię to interesuje zapraszam: http://magiczneslowaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. :):):):) ujęłaś mnie swoim paintowym dziełem ;D od razi widać o co chodzi :) ja myślę wstępnie o stałej wyspie, ale jeszcze nie wiem czy będzie miejsce... w razie czego Twój pomysł jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dzięki! Wiedziałam, że mój rysunek to będzie hit:))))

      Usuń
  18. gdybym miala duuuza kuchnie...oj tak pewnie wyspe bym sobie sprawila.Nawet taka ruchoma...

    OdpowiedzUsuń
  19. wyspa mi się marzyła już dawno tylko miejsca brak :(

    OdpowiedzUsuń
  20. Pomysł rewelacyjny !!!
    Viola, na pewno wyspa będzie piękna ... jak cały Twój Kalinkowy domek ;)
    Ściskam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  21. Wypad to rewelacyjny pomysł, mnie się osobiście jedynie marzy bo obecnie nie mam gdzie jej postawić...
    Bardzo fajny zestawik zrobiłaś:)
    buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w domowej kuchni taż nie mam miejsca na wyspę, więc tak sobie wymyśliłam, ze chociaż w letniskowej...

      Usuń
  22. swietny pomysl,samej mi sie marzy takie cos ,gdybym miala wieksza kuchnie ach rozmarzylam sie :P..................a ja dzisiaj caly czas zakrecona chodze mialam okazje dzisiaj byc w H&M i kupilam tylko sciereczki kuchenne haaa,nie wybacze tego sobie nigdy hiiiii,juz czekam na nastepna wizyte w tym w sklepie heeee:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A w Polsce dopiero w pietek i sobotę otwieraja się pierwsze trzy sklepy H&M HOME. ale niestety nie w Łodzi:(

      Usuń
  23. Taka własna,prywatna wyspa to jest TO :)))) Jeśli kiedyś będę miała większą kuchnię na pewno stanie w niej wyspa.Myślę,że u Ciebie wpasuje się idealnie :))
    Ściskam

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękne inspiracją!
    Ajka

    OdpowiedzUsuń
  25. Całkiem fajny pomysł, myślę nawet, że ten ikeowski barek po przemalowaniu mógłby się u Ciebie całkiem nieźle wpasować, bo ma lekką, nie przytłaczającą formę.
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przemalowany barek to jest całkiem niezła opcja:)

      Usuń
  26. To doskonały pomysł. U mnie niestety nawet taka ruchoma się nie mieści.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że wszystkie mamy w domach raczej małe kuchnie:) W mojej domowej tez się nie mieści i dlatego chcę sobie to powetować na Kalinkach:P

      Usuń
  27. It s such a nice touch to the kitcen,I d like!

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja też myślę o wyspie. ale jakoś ta z IKEA wydaje mi się za mała. U Ciebie może wyglądać akurat. Tu jest też fajna wyspa: http://vintagehome.com.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=54&category_id=19&option=com_virtuemart&Itemid=1&lang=pl

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja też myślę o wyspie. ale jakoś ta z IKEA wydaje mi się za mała. U Ciebie może wyglądać akurat. Tu jest też fajna wyspa: http://vintagehome.com.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=54&category_id=19&option=com_virtuemart&Itemid=1&lang=pl

    OdpowiedzUsuń
  30. Super są te wyspy . Sama mam taka ,ale bidulka w piwnicy wylądowała , bo u mnie dla niej miejsca w domu brak :) .... była w naszej starej kwiaciarni i służyła mi jakiś czas za ladę ... idealnie do tego się nadaje . Może jeszcze kiedyś do czegoś się przyda ?

    Pozdrawiam ciepło .Ala

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak znam Twoją kreatywność Alu, przyda się na 100%:)))

      Usuń
  31. cudowne rzeczy a wysepka suuuper będzie wyglądać w Twojej ( a wymarzonej mojej) kuchni :D letniej.

    OdpowiedzUsuń
  32. bardzo mi się podoba wyspa w kuchni i bardzo ubolewam,że moja jest zbyt mała nawet na taką na kólkach..

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kalinka