04.05.2013

Wodoodporni i "nowa" magnolia


Wczoraj deszcz padał u nas przez cały dzień, ale i tak wybraliśmy się na działkę- ot tak, po prostu- zobaczyć co tam się dzieje. I spotkała nas miła niespodzianka: jedno z drzewek rosnących przy werandzie zakwitło. Na dodatek okazało się, że jest to piękna biała magnolia, o czym nie mieliśmy pojęcia, bo nigdy nie trafiliśmy jeszcze na porę jej kwitnienia:)
Prawdopodobnie zawsze kwitnie trochę wcześniej, a  w tym roku z powodu długiej zimy, kwiaty pojawiły się dopiero w maju. Piękne, białe- nie zaszkodził im nawet kilkudniowy deszcz.
Nawiasem mówiąc wiele razy zastanawialiśmy się co to za dziwne drzewko, które latem ma podłużne, brązowe owocostany:)








Oczywiście nie wzięłam wczoraj ze sobą aparatu, bo po pierwsze- nie wiedziałam o istnieniu kwitnącej magnolii, a po drugie- tak padało, że szkoda mi było aparatu na robienie zdjęć w deszczu...

Na szczęście swój nowy aparat zabrała ze sobą Maja. Dostała go niedawno na imieniny i  wciąż coś fotografuje:))
Aparat- Nikon Coolpix S30 jest wodoodporny i można nim robić zdjęcia do 3 m głębokości i nie mogła się doczekać kiedy zanurzy go w basenie, a tego dnia wybieraliśmy sie tez do term w Uniejowie
Szybciutko zrobiłam więc zdjęcia pt. "magnolia w deszczu", nie bojąc się o obiektyw i pojechaliśmy do term...



I tam w końcu  dzieci  mogły sie wyszaleć robiąc zdjęcia pod wodą i na zjeżdżalni (aparat jest również wstrząsoodporny:))
Maja zachwycona, my tez, bo mimo deszczu i temperatury na zewnątrz 11 st. C, woda w zewnętrznych basenach jest bardzo przyjemnie ciepła, słonawa, musująca i relaksująca:)




Pozdrawiam Was cieplutko, sobotnio
Kalinka:)



25 komentarzy :

  1. Kalinko to chyba naprawdę mieszkamy niedaleko siebie, bo ja też zaglądam do Uniejowa aby wygrzać kości:-))) Buziaki Gosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My z Łodzi do Uniejowa mamy ok 50 km, a z naszych Kalinek tylko 8:))

      Usuń
    2. No proszę to z okolicy jest nas więcej :) bo ja też obecnie z Łodzi a w Uniejowie jeszcze nie byłam, może się wybiorę :)

      Usuń
    3. Wybierz sie koniecznie- to super miejsce, szczególnie poza weekendowym, kiedy jest znacznie mniej ludzi:P

      Usuń
  2. Posiadasz swoja wlasna magnolie fantastycznie, te drzewa sa przepiekne!
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiedziałam, ze ją mam, więc cieszy mnie tym bardziej:)

      Usuń
  3. no proszę jaka miła niespodzianka :)
    fajnie być tak czymś zaskoczonym na własnej działce, prawda? :)
    podobnie miłej niedzieli życzę i słonka!!! w Poznaniu już jest więc posyłam go dalej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas dzisiaj juz też było słonecznie, więc "przekopałam" ogród przydomowy i teraz z poczuciem dobrze spełnionego obowiązku wyleguję się na kanapie:)

      Usuń
  4. Jak można przegapić takie cudo????Musiałam wpaść i zobaczyć twoją magnolię!!!Jej,marzę o takiej!!A Ty sobie taką masz i nawet nie wiesz jak kwitnie:))Oj Ty niedobra,niedobra:))A tak na poważnie to chyba jedyny taki krzew,który zachwyca gdy kwitnie nie mając liści:)A ma piękne liście gdy przekwita:)Mam jeszcze kilka takich ulubieńców:bez,migdałowiec,azalia.I oczywiście jak wspomniałam magnolia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ją widziałam zwykle poźniejszą wiosną i latem, kiedy ma liście i te dziwne podłuzne "bazie"- nie przypuszczałam, że to może byc magnolia, bo moja "domowa" takich nigdy nie ma (mam różową, która kwitnie poźniej). Skąd, biedna miałam wiedzieć, że to magnolia:P

      Usuń
  5. A u mnie słonko świeciło pięknie, wczoraj trochę popadało, wszystko pięknie rośnie , kwitnie. Magnolia piękna, a aparat super, zdjęcia pod wodą fajna rzecz, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj tak, magnolia gwiaździsta jest piękna gdy kwitnie- i jest jedną z odporniejszych magnolii- fajnie, że udało się Wam "przyłapać" ją na kwitnieniu:-))

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny blog <3
    Śliczne zdjęcia :)
    dziękuję za komentarz
    Obserwuję !

    Pozdrawiam
    amazing-life-girl

    OdpowiedzUsuń
  8. Magnolia prezentuje się pięknie, to jedno z najładniejszych drzew.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Magnolia przepiekna...:)) ja zasadzilam sobie na balkonie w duzej donicy, zobaczymy co mi z niej wyrosnie;)))
    a do Uniejowa wybieralam sie juz tyle razy i wybrac sie nie moge...
    ale koniecznie musze to nadrobic:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Magnolia mnie oczarowała!!pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Na naszej na magnolii dopiero pączki.

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepiekna magnolia, u mnie takich cudnych drzewek jest pelno, za kazdym razem zachwycam się ich urokiem i zapachem.
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  13. Boska Magnolia !
    Aparat zajefajny, Nikon. Marzenie takie mieć :D
    Nie dziwię się koleżance, że ciągle coś pstryka ! ;D
    Bosko jeszcze raz mówięęę :3
    http://pictures-of-my-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawe czy u nas w górach by zakwitła .... piekna!

    OdpowiedzUsuń
  15. pięknie kwitnie !!! i super mieć taki aparat :)) ściskam

    OdpowiedzUsuń
  16. nice blog post ... enjoy the beautiful week ... dear greetings rosita

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajne urządzonko!!!
    Magnolia przepiękna i uwielbiam;)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kalinka