04.01.2013

My Dreams 2013: Afghan


I jeszcze jeden pled o którym sobie marzę:)
Tym razem wykonany całkowicie własnoręcznie, na szydełku koc z tzw. "babcinych kwadratów
(granny squares, afghan squares).
 Zawsze bardzo chciałam nauczyć się tych pięknych szydełkowych wzorków i zrobić sobie taki mega pled.
Widziałam je u niejednej z Was na blogach i postanowiłam: robię!
Mam nadzieję, że będzie gotowy na rozpoczęcie sezonu letniskowego;-)
 (bo pierwszy postanowiłam zrobić na działkę)


wiecej inspiracji na mojej tablicy na Pinterest


Wyobraźcie sobie, ze znalazłam swoje stare szydełko, które ma coś około 30 lat i nauczyłam się już robić kwadraty m.in. z kursów, które jakiś czas temu zamieściła na swoim blogu Kryska
 dla mnie guru robótek ręcznych! 
(na razie nieosiągalnym dla mnie wzorem są jej "babcine róże"- TUTAJ)


To mój  pierwszy, próbny kwadrat



Zrobiony najprostszym wzorem i cały biały, bo nie mam na razie innej włóczki:))
Ale w związku z tym mam do Was pytanie;
czy możecie mi polecić jakies sklepy internetowe z włóczkami, a nawet konkretne rodzaje włóczki na taki pled?
W mojej okolicy znalazłam tylko jedną w miarę sensowną pasmanterię, ale nie znalazłam w niej  potrzebnych mi kolorów 


Uściski!




49 komentarzy :

  1. Jest cudny.Dziewiarka.pl.)

    OdpowiedzUsuń
  2. powodzenia hehe :)) ja swój robiłam prosto, bo kwiatów nie umiałam :D.

    Buziak!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślisz że pół roku mi nie wystarczy? :))))

      Usuń
  3. Ogromnie podobają mi się takie pledy :). Ja to w ogóle lubię różne takie babcine... :)
    Na szydełku nie umim :( tylko coś tam kiedyś na drutach próbowałam.
    Powodzenia! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na drutach i na szydełku nauczyłam sie robić jako mała dziewczynka, bo wszystkie kobiety w mojej rodzinie robiły, ale od prawie 20 lat nie robiłam nic:)

      Usuń
  4. robiłam w zeszłym roku torebkę z takich kwadracików,szybko to idzie, także do lata spokojne zdążysz.pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo! Ja właśnie też chwyciłam za szydełko i wczoraj zrobiłam swój pierwszy babciny kwadrat ;) Cały czerwony - bo innej włóczki nie mam ;) I też chętnie skorzystam z sugestii odnośnie wyboru włóczki i miejsca zakupu :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To się nazywa postanowienie noworoczne!!!Gratuluję!!!Ja również marzę o takim plecie i tak sobie pomyślałam,może spróbuję:)))Ale miałam szydełko w ręku 20 lat temu ostatni raz i nie wiem czy potrafiłabym...ale poszperam na stronce którą podałaś i może najpierw zobaczę jaki to stopnień trudności,bo jak na razie to dla mnie sa Himalaje:)

    OdpowiedzUsuń
  7. O rany.. zarazilas mnie :-) dzieki za linka :-) Mnie sie marzy taki pled, caly w bieli :-) wiec kto wie.... oczami wyobrazni juz go widze :-) Piekny ten Twoj pierwszy kwadracik :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Życzę dużo wytrwałości - ja miałam czasami chwile zwątpienia;) niestety przez neta nie kupowałam jeszcze włóczki więc nie doradzę:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja Twoje "poczynania pledowe" śledziłam bardzo uważnie:)) Efekt super!

      Usuń
  9. przepiekne pledy i ta kolorystyka urocza , oj marzy mi sie takie cudo ale ja w szydełkowaniu raczej raczkująca....co nie znaczy ,że nie spróbuję. Jestem ciekawa Twojego;-)))pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mi się uda noworoczne postanowienie, to będzie za 5-6 m-cy gotowy:)))

      Usuń
  10. I ja choruję na taki pled, niestety nie potrafię robić na szydełku, nad czym strasznie ubolewam.
    Tobie życzę powodzenia i trzymam kciuki - na pewno się uda:)))

    OdpowiedzUsuń
  11. ja jeden już mam kupiony, ale pewnie za jakiś czas też sobie zrobię:)))

    OdpowiedzUsuń
  12. te kocyki to sama pozytywna energia ,lazi mi taki w brazie po glowie ale robic tyle kwadratow hmmmmmmmmmmmmmm,nie chce mi sie,moze kiedys ale nie z kwadrcikow mam lenia:P........trzymam kciuki i zycze duuuuuuuuuzo cierpliwoci hiiii:P***

    OdpowiedzUsuń
  13. uuuuu to prawdziwe wyzwanie Cię czeka :) taka masa kwadratów :) aż ciekawa jestem jak pójdzie

    OdpowiedzUsuń
  14. brawo!
    ja zaczynałm prawie rok temu, teraz juz wymiatam kwadratami, że hej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, wiem! Widziałam bardzo piekną poduszkę:))

      Usuń
  15. Właśnie też pogodziłam się z szydełkiem, jednak mój poziom muszę uznać za bardzo podstawowy. A chciałabym zrobić dywanik koło, ciekawe co z tego wyjdzie ;)
    Piękne są takie pledy, swój znalazłam za grosze w lumpeksie :) Turkusowy, w tym poście pokazywałam:
    http://sannas-land-of-illusion.blogspot.com/2012/10/new-in.html
    To chyba ten styl, który Ci się podoba :)
    Trzymam kciuki za Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Trzymam kciuki bardzo mocno, wierze że sie uda, ja swój roniłam trzy miesiące, 240 kwadratów...;) dasz radę;)) a robiłam z 100% akrylu,idealnie się sprawdza;))
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak myslałam, że akryl będzie najlepszy (i chyba najtańszy:)

      Usuń
    2. Powodziena! Ja tez mam zapal. Juz zaczelam ale nie z kwadratow a z "African flower" - kolory: szary, roz i fiolet. Na razie mam ok 10.... powoli mi to idzie z braku czasu. Po raz pierwszy sie biore za te sprawy, wiec kupilam akryl- zastanawiam sie czy wlasnie z tego robione sa powyzsze pledy czy moze z prawdziwej welenki?

      xxx

      Usuń
    3. PS. 3 (czerwono bialy) jest piekny! Zdradz jaki zamierzasz zrobic:-)

      Usuń
    4. jeszcze do końca nie wiem, ale musi mieć kolory Kalinek:))

      Usuń
  17. Piękne te pledy, pierwszy szczególnie mi się podoba. Trzymam kciuki! Uwielbiam szydełkowe pledy, serwety, marzę, by osiągnąć poziom Twojego kwadratu ;) Kwadrat śliczny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę Cię! Poziom mojego kwadratu to dwa dni nauki:))

      Usuń
    2. Dwa dni, bo Ty zdolna bestia jesteś ;) Ja mam jeden dzień nauki za sobą, potrafię zrobić kwadrat, ale taki wiesz, bez fajerwerków :)

      Usuń
  18. kochana:)) dasz rade Na pledy nadają się dobrze włóczki akrylowe jak Kotek,kocurek....wpisz sobie w googlusia i wyjda ci rózne sklepiki ...zwłaszcza na pierwszy pled taka włoczka jest dobra,bo cena ich jest bardzo przystępona!! spprawdź koniecznie tu http://wloczka-sklep.pl/5-wloczki :))

    OdpowiedzUsuń
  19. w tym sklepiku sa wełenki akrylowe..inne niz kocurek,kotek:))

    OdpowiedzUsuń
  20. ale tu są ładne kolorki http://wloczka.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Kochana jesteś!!! A jak Ty mówisz, że dam radę to "aqratnie" Tobie absolutnie wierzę:)))) Robisz takie włóczkowe cuda że na 100 się znasz!

      Usuń
  21. à propos zdjęcia z katalogu GANT Home tak strasznie podoba mi się ta pościel i poduchy ♥ a wiesz może gdzie taką kupić? :)
    pozdrawiam i życzę miłego wieczoru :)
    Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. GANT nie ma w Polsce sklepów ani nawet sklepu internetowego. Byłam w ich sklepach w Londynie, ale ceny mnie zabiły:) Natomiast podobne poduchy w bardzo dobrej cenie mozna kupić na zalando np. z firmy Scantex, podobne do tej z napisem Cape Cod. Zalando w ogóle ma świetne produkty w dziale: DOM

      http://www.zalando.pl/dom/scantex/

      Usuń
    2. ślicznie dziękuję :)

      Usuń
  22. Urosłam chyba z 15,7 cm :))))Polecam akryl lub mieszanki akrylu z wełną. Są dość tanie i w pięknych kolorach. Fajne są też bawełny, ale cena !!!!
    U mnie na blogu , po lewej stronie znajdziesz adresy sklepów z włóczką ( TU KUPUJĘ ) Pierwszy kwadracik jet super, pozdrawiam:)CZEKAM NA EFEKTY!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O bawełnie tez pomyślałam, bo to taka włóczka na lato, więc na Kalinki idealna, ale od lat mam uraz związany z praniem bawełnianych dzianin, bo zawsze sie wyciagają:) Dzięki za adresy:)
      Buziaki!

      Usuń
  23. Ja nie szydelkuje , życzę powodzenia -idealnie będzie pasował do stylu Kalinek :-)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja swoje kółka w kwadratach robiłam z bawełny Paris z www.wloczkowo.pl - kolory są piękne, włóczka gruba, trzeba mieć grube szydełko, ale jest mało wydajna więc koszt takiej poduchjak moja (patrz wpis kółko w kwadracie) to jakieś 100 PLN!
    Nie wiem co z moim mailem... Może ten zadziała kd7@o2.pl.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki za podpowiedź:) Ten adres chyba dobry:)

      Usuń
  25. Piękne są takie pledy, od dawna o takim marzę, ale nie umiem szydełkować:)))
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  26. Trzymam kciuki. Dobrze, że masz tylko białą włóczkę, będzie cudowny. Hurtownia Grażka na Pomorskiej przy Kilińskiego, mają tam spory wybór i ceny hurtowe, lub pasmanteria pająk na Piotrkowskiej niedaleko placu Wolności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś nieoceniona, Kochana moja! Nie wiedziałam, że w Grażce można kupić włóczki:) W pn. tam pojadę

      Usuń
  27. No to masz piekne wyzwanie na 2013 Rok.Zapowiada sie obiecujaco..bede kibicowac bys wytrwala..Pozdrawiam .)

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękne te pledy, chyba będę musiała się skusić na taki....

    OdpowiedzUsuń
  29. Super taki pled. Mam obok siebie koleżankę, które robi cuda na szydełku. Właśnie szykuje dla mnie wdzianko - nomen omen z kwadratów. Ale na taki pled też choruję.
    Jeśli chodzi o nici - to ja kupowałam w sklepie stacjonarnym (ale mają też internetowy) http://www.ariadna.com.pl/index.php?id=6&items=68
    Duży wybór kolorów.

    OdpowiedzUsuń
  30. Piękne tylko dlaczego takie pracochłonne :(
    Bardzo podoba mi się Twój blog dodaję do obserwowanych, również mam nadzieję, że będziesz mnie odwiedzać
    pozdrawiam,

    OdpowiedzUsuń
  31. Pledy są wspaniałe też je bardzo lubię ale nigdy nie miałabym tyle cierpliwości. Podziwiam :), kiedyś nawet też odkurzyłam szydełko :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kalinka