25.11.2012

Jeszcze raz tarta... (tomato, rosemary and goat cheese tart)


Mam ostatnio fazę na pieczenie tart, a tarta "Tatin" należy do moich ulubionych- zarówno w wersji słodkiej, jak i wytrawnej. Dzisiaj więc jeszcze raz tarta "Tatin" (niedawno robiałam tartę z gruszkami). Tym razem z pomidorkami cherry,  kozim serkiem i rozmarynem. 
Inspiracją była dla mnie tarta z pomidorami wg przepisu Lorraine Pascal, ale dodałam do niej dodatkowo kozi serek i igiełki rozmarynu (zamiast świeżej bazylii, jak w oryginalnym przepisie Lorraine) 




Tarta "Tatin" z pomidorkami koktajlowymi, kozim serkiem i rozmarynem

0,5 kg gotowego ciasta francuskiego
ok 40 szt. twardych pomidorków koktajlowych
2 łyżki oliwy
szczypta soli
świeżo zmielony pieprz
1 łyżeczka suszonej bazylii
2 łyżeczki miodu
gałązka świeżego rozmarynu

Pomidorki wrzucić na chwilę na gorącą oliwę rozgrzaną z miodem, podsmażyć 2-4 minuty, posypać solą, pieprzem i suszoną bazylią. Jeśli smażyliśmy na patelni (śr.ok. 25 cm) nadającej się do piekarnika, to posypujemy pomidorki igiełkami świeżego rozmarynu, nakrywamy rozwałkowanym lekko ciastem, które zawijamy pod pomidorki (jak na zdjęciu).  Jeśli patelnia nie nadaje się do piekarnika, to ostrożnie przekładamy pomidory do formy na tarty i  dalej postępujemy tak samo. Pieczemy ok 20 minut w piekarniku rozgrzanym do 200 st C. Po upieczeniu odwracamy na duzym talerzu, posypujemy  pokruszonym serkiem kozim i dekorujemy gałązkami rozmarynu.

W oryginalnym przepisie Lorraine posypuje pomidory 2 łyżkami bułki tartej, która wchłania sok z pomidorów, ale ja tego nie robię, bo nie przepadam za smakiem tartej bułki


Taką tartę możemy podać na ciepło, albo na zimno; może byc samodzielnym lekkim daniem podana np. z sałatą, albo stanowić dodatek do mięsa na świątecznym stole ( kolory ma zdecydowanie świąteczne:)) 

pa:)



29 komentarzy :

  1. Mniam, mniam i jeszcze raz mniam. Uwielbiam ser kozi. Pasjami :) A w ogóle to marzy mi się własne kozie stadko...ale ja nie o tym. Mąż zaraz zostanie wysłany po składniki :) Buźka i dzięki za przepyszny przepis!! Miłej niedzieli!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja serek kozi też i to bardzo, ale kiedy spróbowałam go wiele lat temu, to myślałam, że jest popsuty:)))

      Usuń
  2. Wygląda pysznie, na pewno wypróbuję ten przepis:) pozdrawiam niedzielnie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kozi ser uwielbiam zawsze i wszędzie. Musi być pyyyyszne w tym zestawieniu.
    Zapraszam na Candy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zastanawiam się nad różnicą w smaku tarty tatin a zwykłej tarty pieczonej w tradycyjny sposób, jakieś sugestie? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, że ciasto francuskie(w zwykłych tartach jest kruche)piecze sie na górze a nadzienie na dole, powoduje ze po wyjęciu i odwróceniu ciasto jest baaaardzo kruche i nie ma ryzyka zakalca

      Usuń
    2. Dzięki za odpowiedź, zupełnie nie wiem, czemu zapomniałam o tym, że tradycyjne tarty nie są na cieście francuskim tylko kruchym ;)

      Usuń
  5. wszystkie składniki mam w kuchni, brakuje tylko serka koziego...jakiś konkretny polecasz?dzieki za inspirację!buźka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uzyłam miękkiego serka z Turku i się sprawdził:)

      Usuń
  6. wygląda przepięknie i faktycznie świąteczne barwy przybiera :) aż wstyd przyznać ale jeszcze takiej tarty nigdy nie próbowałam - chyba czas nadrobić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla Ciebie to będzie łatwizna:) Jesteś mistrzynią gotowania...

      Usuń
  7. Cześć Maggie:) Super pomysł:) U nas ostatnio króluje pomidorówka z ryżem (w ilościach przemysłowych wprost.. na pytanie jaka zupa - może brokułowa, fasolowa, żurek, barszcz.. zawsze jest - dobra, ale najpierw zrób pomidorową:)
    Może uda się wprowadzić odmianę:)? Dzięki za pomysł i dobrej niedzieli!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Został mi ryz z wczorajszej kolacji- robie dzisiaj pomidorową, bo mi narobiłaś smaka:))))

      Usuń
  8. Musi być pyszna ... ale mi smaku narobiłaś ... ;)
    Buziaki i miłej niedzieli :**

    OdpowiedzUsuń
  9. już po samych zdjęciach wiem, że muszę to spróbować też zrobić. Pychota!

    OdpowiedzUsuń
  10. ...uwielbiam tary i taką muszę sobie koniecznie upichcić :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przypomina mi się ta tarta z kawiarni:-) buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, że ja nie pamietam co w niej było:P

      Usuń
  12. Jeszcze nigdy nie jadłam takiej tarty. Muszę zapisać przepis i kiedyś zrobić! Ale póki co dokończę upieczoną dziś przeze mnie z jabłkami, którą wręcz ubóstwiam : )

    OdpowiedzUsuń
  13. W życiu żadnej tarty nie ukąsiłam, ale jak by jakaś się dała ukąsić, nie miałabym nic przeciw absolutnie. ^^

    OdpowiedzUsuń
  14. Wtorek 2 wrzesien2014;)a ja tu znow jestem;)ten przepis z kozim jest genialny..;)nie wiem ile razy tarte juz jadlam..Wracam do tego przepisu nalogowo;)teraz obrodzily pomidorki koraliczki malutkie...mam je pod reka garsciami.Piekna podroz do Chin...czytalam i zazdraszczam pozytyw.tych wrazen i emocji;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ulubiona tarta mojej Michaliny- przed wyjazdem na stypendium kazała ją sobie upiec na pożegnanie, a kiedy wróciła po pół roku z Chin do domu, to na pytanie co by zjadła powiedziała- no jak to co? Tartę z pomidorkami:))))

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kalinka