09.10.2012

Ta kobieta.

Chciałabym sie dzisiaj podzielić z Wami bardzo interesującą lekturą, którą właśnie przeczytałam, a mianowicie biografią napisaną przez Anne Sebba:  "Ta kobieta. Wallis Simpson."
Bardzo lubię biografie ciekawych ludzi, chociaż często napisane są w dość nudnawy sposób. 
Z tą akurat rzecz ma się zupełnie inaczej: czyta się ją nie tylko jak historię niezwykłego romansu, ze szczegółowymi opisami pięknych strojów tej fascynującej kobiety, ale też jak powieść sensacyjną, osadzoną w historycznych realiach, z przeprowadzonym rzetelnie medycznym (sic!) śledztwem.


by me and my new Nikon:)

Z notki wydawcy znajdującej się na okładce:

"Nazywana przez królową Elżbietę „tą kobietą”, nie była ani ładna, ani szczególnie błyskotliwa. Oskarżana o bycie czarownicą, kobietą lekkich obyczajów, nazistowskim szpiegiem. Dwukrotna rozwódka, która, jak głosili łowcy sensacji i plotkarze, zahipnotyzowała księcia i doprowadziła do jego abdykacji.
A może były to jedynie podszepty twórców politycznej intrygi, którym zależało na odsunięciu Edwarda VIII od władzy?
Czy Wallis Simpson rzeczywiście chciała poślubić króla, czy była jedynie pionkiem w politycznej rozgrywce?"




Postać tej urzekającej kobiety pokazano też ostatnio w dwóch filmach: 
  • w obsypanym Oscarami filmie "Jak zostać królem", który na pewno doskonale znacie
  • i w kontrowersyjnym, ale zachwycającym (m.in. przepięknymi wnętrzami i starymi samochodami:) filmie Madonny "W.E" , o którym możecie przeczytać na  blogu Lady Lukrecji 

Pozdrawiam Wszystkich serdecznie
buziaki
M.





26 komentarzy :

  1. z Twojego opisu wynika ze to bardzo ciekawa ksiazka,wiec moze warto przeczytac
    ........jestem oczarowana poduszka,ktora jest taka modna ostatnimi czasy,chcialam ja na kanape bo uwazam ze swietnie wpasowalaby sie do czerwonej ,i szkoda ze ostatnio jej nie wzielam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ta poduszka pasuje prawie wszędzie- ja nie mogę sie zdecydować, gdzie ją położyć:)

      Usuń
  2. zaciekawiłaś mnie tą książką:)))
    no i ta poducha w tle;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. książka naprawde do polecenia:) A poducha z IKEA robi zawrotna karierę na blogach:))

      Usuń
  3. Maggie dziekuje za ta inspiracje poszukam ksiazki tu u nas koniecznie, pozdrawiam cieplusio!

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawa propozycja :)
    a nie słyszałam wcześniej o tej kobiecie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ponieważ nie mam właśnie co czytać zainteresuję się biografią :)

    buziaki

    ps. LAPPLJUNG RUTA mi się marzy na kanapie, ale jakoś do ikei mam nie po drodze ostatnio

    OdpowiedzUsuń
  6. Nawet nie wiesz, jak mi miło. Bardzo Ci dziękuję za umieszczenie linka, nie spodziewałam się. :) Za książkę, jak już wcześniej wspominałam, mam zamiar zabrać się w najbliższym czasie.
    PS: Świetny kubek w tle! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No przecież:) Film już obejrzałam- baaardzo mi się podobał,
      A za zauważenie kubka bardzo dziękuję- uwielbiam go. Mam go z Victoria & Albert Museum i jest na nim zdjęcie, które stylistycznie i historycznie bardzo pasuje do książki:)

      Usuń
  7. Bardzo dziękuję za pomysł na czytadło! uwielbiam biografie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda, że są inspirujące? Ja zawsze myślę sobie: udało się bohaterowi, to znaczy, że może udać się każdemu:) W końcu biografia to nie fikcja literacka:)

      Usuń
  8. Nie czytalam tej ksiazki ale mysle ze warto po nia siegnac.Poducha, kubek i ta ksiazka to swietna stylizacja.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Też lubię biografie, a tę na pewno warto przeczytać:)))pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Czerwone korale ;) czerwone niczym wino !

    OdpowiedzUsuń
  11. Dobrze, że o tym napisałaś - właśnie ostatnio , jako, że też uwielbiam biografie, zastanawiałam się nad nabyciem tej książki. Ja ostatnio czytam: Tyrmandowie - romans amerykański.. polecam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam "Tyrmandów" jako nastepną. Teraz czytam biografie Boba Marleya, ale entuzjazmu:)

      Usuń
  12. by new nikon - gratuluję! :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Kurczę,a ja film chciałam już dawno obejrzeć, ale nie mogę nigdzie znaleźć:(

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kalinka