19.09.2012

Muszle, muszelki, muszeleczki... czyli nowe szaty lustra

Kolejne DIY i kolejna rama wykonana samodzielnie.
Tym razem ofiarą mojego rękodzieła padło stareńkie lustro, oprawione w ramę z filcu.
Filc, jak to filc- materiał mało trwały i łatwo ulegajacy degradacji, pod wpływem niekorzystnych czynników po ponad trzydziestu latach przestał zdobić lustro i przypominał starą ścierkę.
Zakupiłam więc duże opakowanie kleju "do wszystkiego" i postanowiłam wykorzystać wszystkie skarby wyłowione z morza przez moje dzieci (bądź zakupione na nadmorskich straganach:)), zbierane z pasją przez wiele lat i upychane do kolejnych słoiczków:)






Prace nad lustrem zaczęliśmy juz w tamtym roku, dzieci pomagały mi na początku, ale potem zabrakło im benedyktyńskiej cierpliwości w doklejaniu kolejnych muszelek na ramę lustra. I pracę musiałam skończyć sama tego lata:))




Lustro juz gotowe, dostało nowe życie i zawisło w letniskowej naszych sypialni dzieci, obok szafy.  







Kilka największych i najpiękniejszych muszli zostawiłam "wolnych". może przydadzą się jeszcze do czegoś innego?



Znalazłam tez w domku piękne drewniane podstawki? (talerzyki?) w kształcie ryb.
Zmieniłam im przeznaczenie i powiesiłam na ścianie między pokojem dzieci i łazienką




Do miłego!
M.

24 komentarze :

  1. Świetny pomysł!. Ja mam z kolei pomysł na ramę z różnych "pamiątek" ,których nigdzie nei wykorzystam, ale jak każdy pomysł musi swoje odleżeć.

    Miłego! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te muszle przerzucałam przez kilkanaście lat z miejsca na miejsce, bo nie miałam sumienia ich wyrzucić- to w końcu też pamiątki. I to z wielu niezwykłych wypraw:))

      Usuń
  2. Nadchodzi taki moment, ze trzeba coś w domu zmienić, prawda? I wtedy przychodzą do głowy najfajniejsze pomysły, co widać po Twoich!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To lustro miało dwie perspektywy: albo śmietnik, albo renowacja:))

      Usuń
  3. świetne lustro :D ale pracy musiałaś włożyć całe mnóstwo :) a rybki super - choć ja machnęłabym je białą bejcą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rybek nie przemalowałam ze względu na piękne słoje drewna, z którego zostały zrobione- mało je widać na zdjęciach, ale uwierz wygladają świetnie:)

      Usuń
  4. o kurce lustro jest rewelacyjne! coż za pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  5. pomysłowa z Ciebie kobietka, lustro teraz prezentuje sie znakomicie i idealnie pasuje do Waszego letniskowego zacisza :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super wyszło!! Świetne te rybki na ścinie:)
    pozdrowionka:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lustro wygląda fantastycznie!!! Mnóstwo pracy, ale warto było.
    A i rybki jakie fajne :)))
    Ściskam
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  8. genialny pomysł i jakie wykonanie. Te muszle wyglądają fantastycznie na ramie lustra:) zastanawiałam się tylko, gdzie to lustro teraz będzie pasować skoro jesień idzie, ale do Twojego letniskowego domku pasuje idealnie !!! no i te rybki ile uroku nadają:)
    ślicznie...
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  9. Lustro piękne:) ale jako praktyczna Perfekcyjna Pani Domu nie chciałabym go wycierać z kurzu;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o czyszczeniu jeszcze nie myslałam:)))

      Usuń
  10. Fajnie!
    A wiesz, na pewno wiesz, że teraz w IKEA będzie dostępny z metra materiał z okrętami. W mojej IKEA jeszcze go nie ma ale generalnie będzie dostępny. Tak mi się skojarzył z Tobą.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Fantastyczne lustro i wspaniale zdobi wasz coraz piękniejszy letniskowy domek :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow, niesamowity pomysł!i jakie precyzyjne wykonanie:-))) Jestem pod wrażeniem!
    buziaki!
    p.s. napisałam maila:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tzw.chirurgiczna precyzja;) maila zaraz czytam:)

      Usuń
  13. Super pomysł z tym lustrem, świetnie pasuje do reszty!
    pozdrowienia,

    OdpowiedzUsuń
  14. Witaj po przerwie :) Świetny pomysł!! I wyszedł rewelacyjnie, a podkładki w nowym wydaniu powalające :) Ściskam!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Jest mega odlotowe! Bardzo mi sie podoba ten pomysl.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajny pomysł - lustro wygląda super i wpasowało się w morsie klimaty.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  17. jakim cudem ja tego lustra nie widzialam,napracowalas sie ale wyszlo orginalnie

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kalinka