23.09.2012

Indisch blau

Powracając do tematu starych niemieckich wzorów porcelany, do których mam wielka słabość (pisałam już kiedyś o wzorze cebulowym- Zwibelmuster i o China blau), dzisiaj kilka słów o kobaltowym wzorze 
"indisch blau".
Indisch blau, nazywany także Blau Saks, Strohblumenmuster- wzór słomkowy (Strohblumen to właściwie kocanki) lub Petersilienmuster- wzór pietruszki, to klasyczna dekoracja podszkliwna wykonywana na porcelanie tlenkiem kobaltu, pochodząca z XVIII wieku, wzorowana na starych wzorach chińskich.




Wzoru używało wielu producentów porcelany: m.in. manufaktura miśnieńska, Arzberg, Winterling,  Tettau,  czy Villeroy & Boch.
Moje filiżaneczki widoczne na zdjęciu pochodzą z lat 60-tych z manufaktury Jaeger 
(w owych czasach DDR).  
Cieszę się nimi od kilku dni- radość moja jest tym większa, że; 
primo- niczego z tym wzorem jeszcze nie miałam,  
secundo- kupiłam ich aż10 sztuk za bardzo okazyjną cenę

Miłej niedzieli!
M.

22 komentarze :

  1. Piękne filiżanki - bardzo udany zakup:)
    Pozdrawiam i udanego tygodnia życzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Wzajemnie miłego tygodnia:))

      Usuń
  2. Duzo jest blekitnej porcelany ,Byl to niegdys kolor ulubiony przez dwory, zamki, przez wszystkich "wysoko urodzonych".U mnie w "Dorotheum"-odpowiednik polskiej dawnej "Dessy" mozna spotkac cale komplety w blekicie o wzorach niespotykanych ale bardzo drogie,.Mysle ze masz powod do dumy i radosci bo faktycznie kupilas ladne filizanki.I powiem Ci ze herbata lepiej smakuje w blekitnej filizance niz w rozowej badz w innym kolorze.>Smakuje po krolewsku.Pozdrawiam .)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam Twoje komentarze do moich zbiorów porcelany, Alicjo! Zawsze jak piszę posta o porcelanie, z niecierpliwością czekam na to, co o nich napiszesz:)) W "Dorotheum" nigdy nie byłam, ale wyobrażam sobie jakie są tam cuda. U mnie w Łodzi jest jeszcze "Dessa", ale oprócz gigantycznych cen, rzadko mnie w niej coś porusza:))

      Usuń
  3. To bardzo udany zakup..:) swietne te filizanki:) takie delikatny wzor...

    OdpowiedzUsuń
  4. a ja mam puszki z tym wzorem a dzięki Tobie wiem jak się fachowo nazywa :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. filizanki bardzo lubie ,a te maja swietna kolorystyke i wzory sama bym sie na nie pokusila,tym bardziej ze mam juz pare rzeczy w takich barwach z naczyn

    OdpowiedzUsuń
  6. gratuluję takiej wspaniałej porcelany. Wygląda bardzo wyjątkowo. Fajnie, że masz takie zamiłowanie to porcelany:)))
    pozdrawiam cieplutko i życzę poszerzania kolekcji
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo bym chciała mieć dużą kolekcję, ale niestety moje "skorupy" zajmują bardzo duzo miejsca i napotykam na zdecydowany opór małżonka w kwestii rozwijania pasji:)))

      Usuń
  7. Bardzo ładny wzorek. Taki delikatny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. widziałam taki komplecik - filiżanki, czajnik do herbaty, talerzyki pod ciasto - dokładnie rok temu na targu staroci, zachorowałam na niego, ale na chorobie się skończyło, niestety ;) mam tylko zdjęcia. smacznego również w moim imieniu :) ślązaczka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam tylko filiżanki i teraz poszukuję czajnika w kształcie stożka- takie podobają mi się najbardziej:))

      Usuń
    2. Uwielbiam, przez duże U - ale takich obiektów, do których mam słabość jest sporo i na rozpoczęcie nowej kolekcji chyba mam za mało miejsca. Kiedyś mając nadzieję na szybkie uzbieranie jakiegoś kompletu nabyłam czajniczek właśnie w kształcie stożka dokładnie z Twojego kompletu, jeśli byłabyś zainteresowana to chętnie odstąpię, bo nijak do reszty moich skorup nie pasuje. Jeśli chcesz jutro podeślę jakieś zdjęcie
      pozdrawiam,
      Marta

      Usuń
    3. Aż mi się ciepło zrobiło:) oczywiście, ze chcę:))

      Usuń
  9. Ach, jedne z moich ulubionych motywów, ma kilka rzeczy, nieraz tam sobie coś skupię, bo lubię wyjątkowo :))
    buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  10. Podziwiam te Twoje kolekcje...Ja tak naprawdę nie mam kompletnej zastawy...:-( pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. tak ten jest rzeczywiście bardzo ładny. Kiedyś już, już miałam w ręku mlecznik. Ale był uszkodzony za bardzo i nie kupiłam. Bardzo ładne.
    Acha i dziękuję za podpowiedź z programem do robienia mozaiki. Mam, przetestowałam, Wychodzi! :)
    Tylko zupełnie nie wiem teraz - bo jestem nowa na blogspocie jak przeszukiwać inne blogi z danej tematyki? jest tu coś takiego? na bloxie na przykład jest. Jestem chyba internetową kaleką.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ładny wzór i same filiżanki,a radość z okazyjnego zakupu na pewno wielka:)Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne filiżanki, sama chętnie bym takie zakupiła :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo udany zakup- mozesz byc z siebie dumna "kocanko"

    OdpowiedzUsuń
  15. ehhh...mam do tego wzoru ogromny sentyment. Kiedys jak mieszkalam w Niemczech to co niedziela pilam z nich kawe z mleczkiem. Jakbym je teraz gdzies spodkala to nie odpusiclabym im :))) Zazdroszcze zakupu!

    www.malachitt.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kalinka