29.07.2012

Zapach swiezego prania


Nie wiem, czy Wam też, ale mnie konkretne zapachy kojarzą się z określoną porą roku.
I tak na przykład wiosna, to zapach konwalii i bzu; zapach pieczonych jabłek i cynamonu przywołuje obraz złotej polskiej jesieni, zapach obieranej pomarańczy nieodłącznie kojarzy mi się ze świętami Bożego Narodzenia.
A lato to zapach świeżego prania suszącego się w słońcu, starannie przypiętego klamerkami do białego sznurka, rozciągniętego między pniami drzew.
To zapach i widok, który pamiętam z dzieciństwa. Teraz rzadko mam okazję tak suszyć pranie...

A piszę o tym , bo kupiłam ostatnio wielką świecę o zapachu świeżego prania:)
Pachnie bardzo intensywnie, pięknie
Postawiłam ją na starym,  drewnianym świeczniku, który wyszorowany i ozdobiony turkusową świecą zyskał nowy blask.
Świecznik stoi obok wyjścia na werandę, więc za każdym razem kiedy tam przechodzę, cieszę się zapachem lata





świeca jest z IKEA i nazywa się Villig



Miłej niedzieli!
M.

36 komentarzy :

  1. Ja też uwielbiam zapach prania szuszonego na świżym powietrzu :) Mam to szczęście, że mogę sobie rozwiesić sznurki i szuszyć pranie na balkonie.
    Świetny świcznik, bardzo ładnie komponuje się z tym kolorem świcy. Przypuszczam, że zapach jest obłędny :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapach jest intensywny, ale nie przytałaczający, na dodatek swieca pachnie nawet kiedy nie jest zapalona:)

      Usuń
  2. O yes fresh laundry smells so nice!

    ♥ Franka

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak nieobce mi są wspomnienia zapachowe :) I też jakoś częstsze z dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie te z dzieciństwa daja poczucie błogości i szczęścia:))

      Usuń
  4. Tak - zapach świezego prania bardzo lubię ale że świeca o takim zapachu - czego to Ikea nie wymyśli - chętnie sprawdze - pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobacz ją koniecznie jest niesamowita:)

      Usuń
  5. ojej:))) świeca o zapachu prania! o takiej jeszcze nie słyszałam i ile pięknych wspomnień przywołuje:) fajne skojarzenie lata - podoba mi się:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Skojarzenia masz super., wyliczylabym jeszcze kilka innych ale te sa zwiazane z moim pobytem na obczyznie i tylko "wygnancy" je znaja.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja uwielbiam zapach świeżo upranych zasłon zawieszonych w oknie...mmmm bezcenne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a wiesz, że ja mam też takie wspomnienie z dzieciństwa: zapachu i przyjemnej wilgoci ze świeżo wypranych nylonowych firanek mojej mamy (ach te lata 70-te!)

      Usuń
    2. też uwielbiam :) Ta świeca to ciekawostka, byłam dziś w ikei, ale post przeczytałam za późno :(

      Usuń
  8. Uwielbiam zapach świeżego prania i teraz w okresie letnim tylko tak suszę wyprane rzeczy (mieszkam na wsi, więc mogę)

    pozdrawiam
    Agnieszka z Mierzei Wiślanej

    OdpowiedzUsuń
  9. ooo nie wiedziałam że jest taka świeca o takim zapachu;) przy następnej wizycie muszę ją poszukać i powąchać;)

    OdpowiedzUsuń
  10. mam podobny sentyment do zapachów...
    pomarańcze to rzecz jasna Boże Narodzenie....
    jabłka pod każdą postacią to jesień...
    dla mnie lato to nie tylko świeże pranie ale też zapach skoszonej trawy...
    a świeczkę muszę sprawdzić, nie wiedziałam, że są o takim zapachu i to w takim kolorze :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. U mnie pranie cały rok suszy się na dworze , nawet zimą (później dosuszam na kaloryferze),podczas deszczu jest przykryte folią.
    A zapach lata kojarzy mi się także z sianem (bo ja wychowana na wsi ).
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja na dworze suszę tylko latem, ale raczej na suszarce, nie na sznurku:)

      Usuń
  12. zapach lata... pranie w słońcu... wieś... ech... zapraszam do mojego ogrodu:)) wszystko znajdziesz:))

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetnie wygląda taki olbrzymi świecznik!
    Super pomysł z wyeksponowaniem świecy!
    Pozdrawiam,
    K.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten świecznik ma około 30 lat i wartość sentymentalną:))

      Usuń
  14. Cześć Maggie:) Jeju, ale masz fajnie:) Pięknie tam u Ciebie w Kalinkach.. U nas funkcjonuje PRALNIA:), ale latem jak nie pada staram się suszyć pranie w ogródku.. Dobrze wiedzieć o świecy:) będę jutro w IKEA i na pewno kupię! Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Kochana! Świecę kup koniecznie- pachnie pieknie, a teraz w czasie upałów ten zapach jest wyjątkowo intensywny:)

      Usuń
  15. o, zaciekawiałaś mnie tym zapachem świecy:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Maggie, w życiu bym nie pomyślała, że świeca może mieć taki zapach!!! Ja uwielbiam świeże pranie, jeśli się tylko da suszymy na dworze:)
    Pozdrowienia serdeczne ślę,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ją kupiłam bo pasowała idealnie do mojego starego świecznika, a jak rozpakowałam to się okazało:))))

      Usuń
  17. Błękity piękne są ... świeca o takim zapachu - pierwszy raz słyszę ... ;)
    ale zapach masz rację tylko latem jest możliwy :)
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  18. W życiu bym nie pomyślała, że świeca może mieć zapach świeżego prania... Dopisuję do listy zakupów w IKEA :)
    No i muszę koniecznie napisać, że piękne jest te Twoje letnisko. Takie klimaty bardzo lubię :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. świetny świecznik ;) a i świeczka rewelacyjna :] Pozdrawiam, www.monika-paula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Zapachy kierują moim życiem.Albo mi się coś podoba albo nie.
    Nie przypuszczałam,że istnieje taka świeca!A swiecznik słusznych rozmiarów i jak zdobi!

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam zapach suszonego prania :))
    Szkoda, że na candy się spóźniłam... ale spróbuję następnym razem.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ale mnie zaciekawił ten zapach:-) ciekawe, ciekawe! buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  23. A Ty kochana wciaz na Kalinkach??Eeeee,chyba juz po urlopie!? A ta swiece to chyba z ciekawosci kupie,hihi
    usciski

    OdpowiedzUsuń
  24. Musi być ciekawy zapach :)

    OdpowiedzUsuń
  25. raczej każdy uwielbia zapach świeżego prania. my się przyznajemy, że też!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kalinka