25.07.2012

Perfect fusion...

... czyli połączenie najlepsze na lato- lody i owoce. 

Wyobraźcie sobie taki zestaw na upalny letni dzień: aksamitnie gładkie, słodkie lody śmietankowe i lekko kwaśne borówki :)

Przepis jest niezwykle prosty:
-dwie kulki lodów śmietankowych,
-jedna kulka lodow waniliowych,
-garść borówek amerykańskich

I czekamy aż trochę się rozpuszczą:)))



Ja jestem od lat wielbicielką lodów.
A od momentu, kiedy usłyszałam historie długowiecznego jogina, który jadł tylko lody i żył coś około stu lat, zaczęłam śledzić ich prozdrowotne właściwości.
Bo okazuje się, że lody są zdrowe i to z wielu powodów.
Po pierwsze są pyszne i zjadając je powodujemy uwalnianie w naszym organiźmie endorfin, czyli hormonów szczęścia.
Sa bogatym źródłem wapnia- a więc jedząc lody zapobiegamy grożącej nam w przyszłości osteoporozie i regulujemy ciśnienie krwi. 
Zawierają także duże ilości tryptofanu, który z kolei zwiększa wydzielanie dwóch hormonów: serotoniny, działającej relaksująco i melatoniny, regulującej dobowy rytm snu, a więc kochane moje- lody są idealnym lekarstwem dla osób cierpiących na bezsenność. Porcja lekkostrawnych lodow przed snem "nocnym markom" się należy
O cudownych właściwościach lodów jedzonych po usunięciu migdałków, czy wyrwaniu zęba pewnie wszyscy słyszeli i to nie są bajki: rzeczywiście łagodzą dolegliwości bólowe.
 Prawda jest też, że są skuteczne w dietach odchudzających: proste lody śmietankowe, czy waniliowe nie są zbyt kaloryczne (jedzone oczywiście w rozsądnej ilości bez dodatkowych slodkich syropów, czekolady, czy bitej śmietany:))
Np. taka porcja jak na zdjęciu, czyli trzy gałki lodów i odrobina świeżych owoców to około 170 kcal, czyli pół pączka...
I co przekonałam Was???





 Smacznego!
M.

31 komentarzy :

  1. No pewnie że przekonałaś;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej, ale mnie pocieszyłaś z tym pączkiem:)) Uwielbiam lody, najlepiej z jagodami i truskawkami!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja wszystko przeliczam na pączki:)))( których swoją droga nie lubię;))

      Usuń
  3. Mnie nie musisz. Mam piec rodzajow lodow w zamrazarce ,robione przez nas i te mniej zdrowe tez.
    pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  4. no moja droga smaka narobiłaś:)))
    u mnie też owoce leśne tylko, że w serniczku:)
    a tymi swoimi namowami i informacjami o lodach sprawiłaś, że właśnie sięgam do zamrażarki:)
    pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  5. Już mam mniejszy apetyt bo zanim spojrzałam na Twoje zachęcające do pałaszowania lodów zdjęcia -to pokaźną porcję już zjadłam:)Tak więc do lodów jestem jak najbardziej przekonana:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja to chyba nie znam nikogo, co by nie lubił lodów:))

      Usuń
  6. Lody śmietankowe lubię bardzo, ostatnio jadłam takie z mrożonego jogurtu - pyszności :)
    Z borówkami czy jagodami - samo zdrowie ;)
    I jak piszesz można się prawie bezkarnie rozkoszować ;)
    A z tych bardziej kalorycznych - czekolada ze śliwką albo wiśnią w likierze ....mmm
    Ściskam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Albo miętowe z czekoladą ;)
      A te z mrożonego jogurtu też bardzo, bardzo- chodzimy na nie z moją najmłodsza pociechą do MG EAT ( bistro Magdy Gessler w lódzkiej Manufakturze). Z jogurtu naturalnego, albo truskawkowego:)

      Usuń
  7. Mnie przekonałaś. Co za szczęście, że w sadzie mam parę krzaków borówek :) Jak inaczej poradziła bym sobie :) Lody też się znajdą...a figura...w moim wieku trzeba poprostu cieszyć się życiem : d BUZIAKI- WANILIOWO- BORÓWKOWE :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ta godzina a tu takie pyszności pokazujesz:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przypominam, że są świetnym lekarstwem na zasypianie:))))

      Usuń
  9. Mnie nie musisz przekonywać:))) Uwielbiam lody. Wczoraj jadłam podobny zestaw:)))Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Trafiłam na bardzo smakowity post z samego rana:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kochana wygrałaś candy:):):)Napisz proszę dswój adres na biuroblog@gmail.com:)Gratulacje i słoneczne pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  12. mnie też nie trzeba przekonywać :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Gratuluje wygranej w Candy u Lou!!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja i przed tym postem byłam za. Lody waniliowe i śmietankowe to moje ulubione. Tylko borówek mi tu brak, bo jakos w tym roku ich tu nie widziałam.

    OdpowiedzUsuń
  15. ok:))))))))))))))))))idę do zamrażarki po loda")))

    OdpowiedzUsuń
  16. Mniam borówki, zjadłabym nawet bez lodów ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. uwielbiam borówki, kupuję zawsze dodatkowe pudełko, żeby nie mieć wyrzutów sumienia, że wyżeram dzieciom ;) a lody waniliowe to moje ulubione - koniecznie rozmrożone. mniam :) tylko, szkoda, że jako matka karmiąca alergika (nota bene Kalinę) w tym roku nie mogę :( (ale dzięki temu mieszczę się w spodnie sprzed pięciu lat he he ;)))
    ps. cudnie tu u ciebie :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. No to zajadamy,......a że borówki kocham miłością absolutna , podobnie jak maliny (hmm chyba wszytskie letnie owoce;-)))to w połaczeniu z lodami są dla mnie idealnym rozwiązaniem

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam lody i dlatego nazwalabym Twoj post"apetycznym".Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Mm... no to dałaś mi doskonałe wytłumaczenie dla moich ciągot... Uwielbiam lody, przeze mnie nie mają prawa zbyt długo leżeć w zamrażarce :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kalinka