13.02.2012

Chintz wg IKEA

O pieknej tkaninie chintz pisałam kilka miesięcy temu w tym poście. Nowa kolekcja tkanin IKEA -Emmie bardzo przypomina chintz i nawiązuje stylistyką do historycznego perkalu. Projektanci IKEA perfekcyjnie odtworzyli wzory i kolory tkaniny według starych wzorów zgromadzonych w Muzeum Tkanin w Miluzie, we Francji (Musée de l’Impression sur Étoffes, Mulhouse, France).















Do niebieskiej wersji kolorystycznej kolekcji włączono też inną historyczna tkaninę: Toile de Jouy.
Tworzą razem bardzo zgrany duet








Wszystkie fot. IKEA


Miłego tygodnia
M.

31 komentarzy :

  1. So nice and fresh!

    ♥ Franka

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystko pięknie wygląda,ja bardzo żałuję że w Szczecinie nie ma sklepu IKEA.
    Pozdrawiam
    *Wiola

    OdpowiedzUsuń
  3. Jedna inspiracja piękniejsza od drugiej. Znowu wyzwanie....:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Maggie bardzo podoba mi się ta niebieska aranżacja. Od pewnego czasu noszę się z zamiarem złagodzenia nowoczesnego klimatu mojego mieszkania. Toile de Jouy byłby dobrym motywem i jest super. Taki 'z epoki', ale lekki i delikatny.
    Miłego tygodnia i spokojnego poniedziałku:).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ola- tkaninę Toile de Jouy w bardzo dobrym gatunku w dwóch kolorach: niebieskim i czerwonym ma Dekoria, a do tego jeszcze w kolekcji sa paski i kratki. Zamów sobie próbki- jest naprawde fajna, bo Ikea ma tylko pościel i poduszki

      http://www.dekoria.pl/offer/fabrics_collection/2/Kolekcja-tkanin-Avinon

      Usuń
  5. Śliczne lubię takie motywy o wiele bardziej niż nowoczesne kółka, mazi i kwadraty :) a na widok tej różowatej pościeli już mi oko błysło :)

    dobregooo dnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam w domu wielbicielkę różu (lat 7), która tak sie wczoraj na widok różu rozjarzyła, że nie mogłam jej nie kupić pościeli w tą dużą różową kratę ;)

      Usuń
  6. OJ AZ SIĘ ROZMARZYŁAM....PIEKNOSCI))))

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo podoba mi sie ta wersja niebieska.PO powrocie do UK mam w planach male zmiany w sypialni.Bede musiala pobuszowac po Twoim blogu w poszukiwaniu inspiracji:)
    Milego tygodnia:)

    OdpowiedzUsuń
  8. •.,(¯`•♥•´¯)DZIEŃ

    _____ `•.,(¯`•♥•´¯)DOBRY
    ¨`*• .¸♥¸.•*¸♥¸.•*´¨)

    ...Zimowe pozdrowienia dziś do
    Ciebie przynoszę.....
    ...zasypane śniegiem w którym
    odbija się błękit nieba.....
    ...zasypane śniegiem na którym
    słonce gra swoimi promieniami....
    ...jak na srebrzystych organach
    a w każdym z iskrzących się....
    ...płatków,jest mój uśmiech
    z życzeniami dla Ciebie.....

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakie śliczna! Akurat idealna taka kwiatowa pościel gdy za oknem tak mroźno!

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne. Widziałam już te piękne poduchy w Ikea i ślinka mi ciekła...:):)

    OdpowiedzUsuń
  11. Padnę zaraz na twarz:) Piękne-uwielbiam ten styl.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Wszystkie te tkaniny zabralabym do domu:)))))))))))

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow, cudne. To będą na pewno ponadczasowe kultowe wzory, tak jak ROSALI, czy PASLEY.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dla mnie największym hitem są te rózowo haftowane poduszki! Ale one do niczego mi nie pasują:(
    Świetna jest też niebieska poduszka, tylko ona z kolei jest drukowana i nie ma haftu
    dziekuje za wszystkie komentarze
    Buziaki
    M.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ahh mam obsesję na punkcie poduszek, pościeli ... szczególnie tych z Ikei :)) Nie potrafię wyjść ze sklepu bez zakupu jakiegoś nowego, ślicznego wzoru (może dobrze, że rzadko tam jeżdżę :D)

    OdpowiedzUsuń
  16. właściwie to i mnie chwilowo nic nie pasuje :)
    ale pooglądać i powzdychać można

    dobrej nocki :*

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale bym chciała taką sypialnię jak ta z ostatniej aranżancji z Toile de Jouy;) Piękna!Pozdrawiam.Julia

    OdpowiedzUsuń
  18. I love the blue toile print! I was in Ikea today!!

    www.tatianadoria.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam i dziękuję za wizytę na moim blogu i komplementy . Cieszę się że do mnie trafiłaś , bo dzięki temu ja trafiłam do Ciebie .Będę wpadać po inspiracje :O)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Yes Ikea can be very good and useful, but at the same time rather stressful :) :)

    Happy Valentine's Day, Maggi! May your day be filled with love and joy!

    Hope that you don't suffer too much under this terrible Siberian cold weather.
    Stay and keep warm.

    Warmest greetings,
    karin

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thanks Karin! The weather is nice today. And Valentine warms my heart:))
      xoxo

      Usuń
  21. Fantastyczna kolekcja, ja też ubolewam, że haftowana podusia jest tylko różowa, ale i tak ją nabędę do ogrodu. Cieplutko pozdrawiam
    ps. wybrałaś już kuchnię?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powoli dojrzewam do wyboru kuchni:)))

      Usuń
  22. Byłam w weekend w Ikei, obejrzałam i oszalałam na punkcie Toile de Jouy:)
    buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu zamów sobie koniecznie próbki Toile de Jouy z Dekorii, o której pisalam wyżej innej Oli

      http://www.dekoria.pl/offer/fabrics_collection/2/Kolekcja-tkanin-Avinon

      Usuń
  23. Hi, I love, love a lot Ikea, I love its items; I have got just the cover pillow with the blue landscape

    OdpowiedzUsuń
  24. tkanina świetnie wygląda na tym ost. zdjęciu. takie bardzo "ukierunkowane" wzory wolę na mniejszych powierzchniach, np na jednej poduszce.

    niedawno sama dołączyłam do blogowego świata.. nieśmiało zapraszam do siebie http://home-znaczy-dom.blogspot.com/
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kalinka