29.09.2011

KitchenAid Artisan- French Pâtisserie

Wiem od ostatniego posta, że - podobnie jak ja- macie słabość do miksera KitchenAid Artisan.
Piękny ponadczasowy kształt, niezwykle atrakcyjna kolorystyka przyciągaja wzrok i sprawiają, ze staje się obiektem westchnień niemal każdej pani domu.
Dlatego dzisiaj specjalnie dla wszystkich wielbicielek Artisana  absolutna nowość na 2011 rok- paleta French Pâtisserie Palette. Trzy nowe kolory wprost z francuskiej cukierni pełnej niebiańskich zapachów, kolorów i smaków: waniliowy, malinowy i kakaowy. Pastelowe kolory kuszą dodatkowo delikatnie perłowym wykończeniem:






Waniliowy- Caffe Latte


Malinowy- Raspberry Ice


Kakaowy- Apple Cider






Maria Antonina byłaby zachwycona...







fot KitchenAid


27.09.2011

Przepis na życie...

Ogladam ten serial z przyjemnością juz drugi sezon, bo jest w nim wszystko to co lubię: świetne przepisy kulinarne, sympatyczni bohaterowie, absurdalnie zawikłana fabuła, muzyka operowa i... kuchnia Anki.
Kuchnia Anki czyli główne pomieszczenie w ich domu, gdzie toczy się życie, prowadzi się rozmowy, Anka wymyśla swoje przepisy.
Kuchnia nie jest hitem designu, ale ma w sobie urok prawdziwego wnętrza.




Poza tym proste, jasne szafki w serialowej kuchni są dokładnie takie, jak w mojej, więc czuję się tutaj prawie jak w domu :))


Prawie- bo moim marzeniem jest posiadanie takiego miksera KitchenAid, jak ma Anka.
Ona ma czerwony, ja chciałabym kremowy lub biały...
  





I ta duża ilość świeżych ziół w kuchni...



I na koniec przepis, który przyswoiłam z serialowej kuchni i dzięki któremu od kilku miesięcy jestem bardzo sławna wśród przyjaciół moich dzieci :)) 
Bo dzieci uwielbiają spaghetti bolognese i uwielbiają pulpeciki...Więc połączenie tych dwóch pomysłów kulinarnych jest dla dzieciaków hitem! 
Podaję przepis oryginalny z serialowego bloga, a moje zmiany w przepisie zaznaczyłam kursywą

Pulpety bolognese

Składniki:
po pół kg mięsa mielonego wieprzowego i wołowego
2 ząbki czosnku
1 jajko
1 czerstwa bułka- ja robię bez bułki
tarty parmezan (2 łyżki stołowe) -i bez parmezanu
natka pietruszka, sól i pieprz -dodaję też posiekaną miętę

Na sos:
- puszka pomidorów krojonych lub 4 świeże,
- 4 cebule
- 2 ząbki czosnku
- sól, pieprz, oregano, oliwa z oliwek

Sposób przygotowania:
Mięso wymieszać, dodać rozgnieciony czosnek, namoczoną i odsączoną bułkę, jajko, tarty parmezan i pokrojoną natkę pietruszki, doprawić do smaku solą i pieprzem, całość wyrabiać do uzyskania jednolitej masy. Formować ręcznie kuleczki, wrzucać do osolonej gorącej wody na ok. 3-4 min, po wyjęciu z wody wkładać do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika na ok. 10 min.

Przygotowanie sosu: cebulę drobno posiekać, zrumienić na patelni, do garnka wrzucać kolejno krojone pomidory z puszki, rozgnieciony czosnek i zrumienioną cebulę, dodać oregano i gotować przez ok. 15 min, doprawić solą, pieprzem.

Upieczone kulki zalać sosem i podawać np. z makaronem.



Fot. z bloga Anki



26.09.2011

Pożegnanie lata na Kalinkach

W weekend pojechaliśmy w końcu na działkę.
Myślałam, że będzie jesiennie: czerwień, brąz i złoto...  A tu zaskoczenie: liście na drzewach zielone jak w środku lata, zielona trawa, krzewy bez ognistych rumieńców...  I pogoda taka piękna, że nawet latem takiej nie było.
Na Kalinki jesień się nie spieszy


Pomalowana elewacja nabiera urody


Nowy kolor to ten zielony, resztki fioletu dopiero są do pomalowania; poza tym musimy zrobić podbitkę z desek, żeby zakryć tą płytę. No i kiedyś może wymienić lampy na zewnątrz...



Ogród też wymaga jeszcze wiele pracy, bo zniszczyła go koparka przy zakładaniu wodociągu...



Od strony werandy też jeszcze nie wszystko skończone: elewacja w paski nad oknem to efekt niezamierzony (zabrakło zielonej farby); konstrukcja werandy czeka na malowanie na biało. Ale w porównaniu z tym, co było (tutaj) postęp jest ogromny.



Lampy na werandzie też kiedyś chciałabym zmienić. Mam już nawet upatrzone...






Jesienna zrobiła się tylko winorośl...


Lato na Kalinkach powoli się kończy, ale jesień jest tutaj też bardzo piękna i na pewno nie był to nasz ostatni letniskowy weekend.
Pozdrawiam wszystkich gości zaglądających na Kalinki
Buziaki
M.


23.09.2011

Jesień...


Dzisiaj zaczyna się kalendarzowa jesień...



Lipy posypały już złote liście...




Z okazji PIERWSZEGO DNIA JESIENI buziaki i uściski dla wszystkich, którzy tu do mnie zaglądają.
Pozdrawiam
M.

17.09.2011

New England wg Nancy Fishelson

Na stronie królowej shabby chic amerykańskiej projektantki Nancy Fishelson znalazłam zdjęcia posiadłości Rosebush Farm. Dom w stylu New England pochodzący z  1790 roku został odnowiony przez Nancy zgodnie z zasadami stylu, ale jednocześnie nabrał cech typowych dla jej projektów (o jednym pisałam tutaj).


Ogromna kuchnia jest typowa dla domów Nowej Anglii, podobnie jak podłoga z bardzo ciemnych desek i surowe drewniane belkowanie sufitu:



Kominek z otwartym paleniskiem




Mnie zachwyciły w tym domu ciemnoszare krzesła w jadalni i wielki solidny stół



I oczywiście kolejna miedziana wanna


Dom z zewnątrz prezentuje się też świetnie:



A konik jest znakiem rozpoznawczym Nancy Fishelson

16.09.2011

Patchwork od Pottery Barn

Od kilku dni nie mogę oderwać sie od strony Pottery Barn. Znalazlam tam tysiące przecudnych dodatków do domu i ogrodu.
Ostatnio zachwycam się ich patchworkami. Są piękne, otulające, ocieplające... Idealne na chłodniejsze dni:








Cudownie wyglądają też na werandzie...















Fot. Pottery Barn
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kalinka