05.11.2011

Ciasto ze ściereczki...


Tak, jak obiecałam dzisiaj wspomniane ciasto ze ściereczki...





APPLE CAKE

3 jajka
150g cukru pudru
250g mąki pszennej
1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
150g masła
3 jabłka pokrojone w cząstki
1/4 łyżeczki cynamonu
3 łyżki stołowe cukru trzcinowego
250 ml wody

Rozgrzać piekarnik do 170 st. C . Ubić jajka z cukrem pudrem, ręcznie ubijaczką lub mikserem ( przydałby się np. KitchenAid :)), aż będa sztywne i bardzo jasne.

Przesiać mąkę i razem z proszkiem do pieczenia  dodać do masy z jajek. Delikatnie wymieszać aż się połączy.

Stopić masło w 250 ml wody xD... i wlać do masy.

Natłuścić formę do pieczenia i wylać nią nia masę.

Wrzucić przygotowane kawałki jabłka na wierzch, delikatnie posmarować resztą rozpuszczonego masła i obficie posypać "złotym cukrem" i przygotowanym cynamonem.

Piec 40-50 minut, po wyjęciu z piekarnika pozostawić do ostygnięcia na 10 minut.





Pomocne tłuste łapki wysmarowały formę:








I takie smakowite ciasto z kuchennej ściereczki zostawiam moim chłopakom (mąż i syn) na miły wieczór, a ja z córkami biegnę do filharmonii na kolejna operę z Metropolitan.
Dzisiaj trzecia część wagnerowskiego "Pierścienia Nibelungów" : "Siegfried". Sześć godzin monumentalnej muzyki i spotkanie z gwiazdami opery; przede wszystkim mój najukochańszy bas-baryton Bryn Terfel:)

Pa!


12 komentarzy :

  1. A kysz, kusicielko:)
    gdzie upolowałaś te kamionkowe pojemniczki z pokrywkami? jaką mają pojemność? Cudne są!

    OdpowiedzUsuń
  2. Enjoy OPERA!!!

    The cake looks appetizing!

    ♥ Franka

    OdpowiedzUsuń
  3. na operze się znam jak pies na gwiazdach, z chopaki mogę zostać na cieście i o motoryzacji pogadać :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jak Al. znam się na operze. Cisto wygląda bardzo apetycznie, ciekawe cz Wam coś zostawią jak wrócicie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciacho pewnie pyszne. Przynajmniej tak wygląda.
    Przeczytałam tytuł i myślałam, że ciasto to przygotowuje się użyciem ściereczki. Zakręca, zawija, albo coś :)))

    A to przepis taki :))

    Pozdrawiam


    Ada

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasto wygląda bardzo apetycznie i kusi nie ma co. Znawczynią opery nie jestem choć klika razy byłam i zawsze mi się podobało. Nie ma co są to widowiska monumentalne, a jak ktoś kocha muzykę to jest jej w operze bardzo duuuużo. Pozdrawiam cieplutko. Ania:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej, hej
    Żana Kochana- pojemniki są z TK-Maxx, poj.chyba 1 litr, miska do ubijania też. Ja w w TK-Maxx ciuchów nie ogarniam bo jest ich za dużo, ale "domowe" owszem:)
    ♥ Franka - "Siegfried" was a "strong feeling"!!! Brilliant!
    Al- o samochodach- tych stearych zabytkowych- starszy może godzinami... Ma nawet wymarzony model- mercedes skrzydlak z 1962 roku, ale na razie nie ma na niego miejsca
    Blue- jak Ty kochana znasz męską naturę- jak wróciłyśmy nawet okruchów już nie było:))
    Ale ciasto dziewczyny jest super, bo zdązyłyśmy przed wyjściem spróbować. Poza tym niezwykle prosto je się robi- polecam! Dzisiaj robie jeszcze raz!
    Buziaki
    M.
    P.S. A transmisje z MetOpera nadal polecam, jeśli macie u siebie. Zwłaszcza, że kilka nastepnych będzie dużo lżejszych i radośniejszych niż Wagner:)) Oprócz wybitnych spiewaków- genialna rezyseria, scenografia i bajeczne kostiumy!

    OdpowiedzUsuń
  8. No wygląda pysznie. Ja( będąc w temacie jabłek) upiekłam wczoraj szarlotkę,podana z lodami waniliowymi- to dla mojego podniebienia rozkosz.

    OdpowiedzUsuń
  9. Maggie- moja droga to było do przewidzenia. dzisiaj byłam na giełdzie samochodowej pogrzebać trochę w starociach. Widziałam kilka fajnych niciaków w cenie od 30 do 50 zł. Tak więc jeśli masz ochotę taki sobie upolować to polecam wybrać się w niedzielę na giełdę:):):):):):):)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda smakowicie:) koniecznie zrobię w tygodniu:) bo dziś u nas gofry królują:))
    buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  11. Taki pobielony niciak na Kalinkach... no, no. Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  12. aaa wczoraj mi zniknął ten post:)....uwielbiam ciasta z jabłuszkami:))..muszę spróbować ten przepis:))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kalinka