27.11.2011

Amaryllis for Christmas


Pozostając w temacie świątecznych dekoracji słów kilka o amarylisach, które robia ostatnio błyskotliwą karierę bożonarodzeniową, stając sie partnerem lub konkurencją dla poinsencji.
Podobnie jak wspomniane poinsencje, amarylisy są w liniach kolorystycznych: białej,  różowej i czerwonej  (ja uwielbiam wersję białą i ecru w dekoracjach na Święta ).

Nazwa pochodzi od imienia leśnej nimfy, pasterki znanej z sielankowych "Bukolik" Wergiliusza.   
Amarylisy (łac. Hipperastrum) wystepują w wielu odmianach, ale te świąteczne, to przede wszystkim białe odmiany "White Christmas", "Christmas Gift" i "Merry Christmas". 
 Bulwy posadzone w połowie listopada zakwitają dokładnie na Boże Narodzenie. Nigdy sama ich nie sadziłam, ale dokladne informacje jak i kiedy to zrobić znajdziecie u nieocenionej Marthy Stewart.

Ja amarylisy zawsze kupuję na kilka dni przed Świętami, żeby mi nie przekwitły do Wigilii (mam dość ciepło w domu). Zamawiam je wcześniej w zaprzyjaźnionej kwiaciarni- i wtedy mam pewność, że będę je miała i to dokładnie takie, jak chcę. Razem z kremowymi poinsencjami stanowia piękną dekorację na Święta.
W tamtym roku próbowałam przechowac bulwy, ale niestety zmarniały. 
Spróbuję w tym roku jeszcze raz, bo miło by było miec własne samodzielnie wyhodowane :))

A na razie kilka pięknych zdjęć z amarylisami z Country Living...





















fot. Country Living

21 komentarzy :

  1. ja mojego kupiłam w lidlu kilka dni temu, a poszłam tylko po bułki

    bardzo średnio znam się na kwiatach, wiec dzięki za małe rozwinięcie tematu :))

    teraz czekam aż zakwitnie i zobaczę jakiego sobie wylosowałam :)pewnie do wigili przekwitnie, ale postaram się o nowego :)
    buziaki Al

    OdpowiedzUsuń
  2. Dear Maggie,
    these white amaylies look very feastful!

    Schönen Abend!
    Franka

    OdpowiedzUsuń
  3. Amarylisy to piękne kwiaty.W moim rodzinnym domu zawsze stały na parapecie.

    OdpowiedzUsuń
  4. prachtig foto's heerlijke sfeer ..fijne week lieve groet rosita

    OdpowiedzUsuń
  5. Zawsze mialam w domu w Austrii czerwone amarylisy a w tym roku jednak zoapatrze sie w biale..sa mi blizsze ...Ladne dalas zdjecia .Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. One of my favour, but my home is too warm for it, so if I want it, I need to buy it, and give it away to some one that have a cold place in therir home :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ege- I do exactly the same way- my house is quite warm and the flowers fade too quickly. I buy them shortly before Christmas:)
    Alicjo- ja też zwykle miałam czerwone amarylisy i czerwone poinsencje, ale od kilku lat- od kiedy w kwiaciarniach pojawiły sie białe i ecru- jedne i drugie kupuję jasne
    Al- postaw go w jak najchłodniejszym miejscu- może nie rozwinie się zbyt szybko i wytrzyma do Świąt
    Pozdrowienia dla Wszystkich
    M.

    OdpowiedzUsuń
  8. Powiem, że bardzo ładnie to wszystko wygląda. Nigdy nie robiłam dekoracji świątecznych z tych kwiatów, ale mnie zachęciłaś i myślę, że najbardziej chciałabym mieć je w kolorze ecru. Dziękuję za odwiedziny w Zaciszu. Pozdrawiam cieplutko. Ania:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepiękne te aranżacje, uwielbiam takie kolory!
    Poinsencji nie lubię, zwłaszcza tej czerwonej:(
    Z amarylisami nigdy nie miałam okazji się bliżej poznać ale widzę, że czas zacząć bo są cudowne!
    pozdrowienia serdeczne,

    OdpowiedzUsuń
  10. stoi na oknie w kuchni a ono często uchylone jest a mikrowentylacja w oknie cały czas jest :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Al - najlepiej przez cały Adwent nie gotuj- bedzie chłodniej:))

    OdpowiedzUsuń
  12. alez mi sie podoba to pierwsze zdjęcie;-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kwiat są urocze, no i do tego są białe:):):):):):):):)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wonderful inspiration!
    A nice start to the week
    ♥Sandra

    OdpowiedzUsuń
  15. taaaaa pizze bede zamawiała :) dieta taka bedzie :P

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudowny pomysl z tymi kwiatami na swieta, dawniej w ogole nie kojarzyly mi sie z swiatecznym czasem, ale juz zmienilam zdanie:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Wonderful Christmas atmosphere .... great photos ... nice day dear greetings rosita

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kalinka