01.08.2011

Anise

Koperek i anyżek są roślinkami dość niepozornymi, wydawałoby się mało atrakcyjnymi dla wzornictwa. Małe, zielone, szybko żółknące... niby nic...




A jednak wprawne oko designera potrafiło wypatrzeć i oddać jego urodę. Z kolekcji projektantów wybrałam dzisiaj najładniejsze "wzory koperkowe":

Kolekcja tkanin Jane Churchill- Alba




Jane Churchill- kolekcja Sand


 I kolekcja porcelany Villeroy & Boch Althea nova:





Chociaż akurat koperek od V&B bardziej niż jadalny koperek przypomina mi dziką trującą roślinę zwaną "barszcz"

barszcz



Uwielbiam tez zapach anyżu- dla mnie zapach kojarzący się z latem, upałami. Od kilku lat używam perfum Anisia Bella (nuty: nasiona anyżu, pomarańcza, bergamota, bazylia, fiołek, jaśmin, cedr).



A jeśli chodzi o smak anyżu- to także na upalny dzień- anyżówka z lodem :) :)

Życzę zatem wszystkim i sobie upalnego lata
M. 

5 komentarzy :

  1. Witam, cieszę się że tu trafiłam a to dzięki koprowi! Mam go tyle w ogródku i zupełnie nie zwracałam na niego uwagi (no chyba, że był potrzebny do ogórków) a okazuje się, że można tyle pięknych dekoracji z niego zrobić!
    Twój perfum tez mnie intryguje, uwielbiam anyż, codziennie do herbaty dodaję sobie skruszone nasionka anyżu;dziękuję za wskazówki i pozdrawiam i w chwili wolnej zapraszam do mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo wdzieczny motyw,sama tez lubie szukac inspiracji w naturze.Podoba mi sie tez karczoch jako element dekoracyjny,wlasnie przygotowuje cos z karczochem w roli glownej.Pozdrawiam serdecznie
    p.s pytalas gdzie kupilam dec. z mojego ostatniego posta-the range-mozna kupic tez online.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam Cie Maggi..musze przyznac ze fantastycznie oddalas urode kopru i anyzu..szczegolnie wzory tkanin sa przesliczne .Musze szepnac slowko ze z kopru robie sobie bukiety , gdy koper juz kwitnie a jego nsiona nadaja sie do kiszenia ogorkow...pieknie pachnie.A porcelana..nic dodac, nic ujac sliczna..zreszta marka sama za siebie mowi.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję dziewczyny za miłe komentarze; cieszę się, że znalazłam pokrewne dusze w mojej miłości do anyżku:)
    Pozdrawiam serdecznie
    M.
    P.S. Leandra-dzięki-skorzystam z adresu na sznurek- bo na Kalinkach pokój moich dzieci będzie w stylu marynistycznym i taki dodatek jest mi bardzo potrzebny. O Kalinkach więcej za kilka dni, jak zacznę urlop i całą rodziną przeniesiemy się na letnisko.

    OdpowiedzUsuń
  5. anyżek kocham :)) a Ouzo zawsze mam w szafce ;))
    koper jest bardzo fotogeniczny,mam jedno zdjęcie na blogu, nie wiem czy widziałaś ;)), sam motyw kopru na tkaninach jest bardzo delikatny , letni iiii... zachwycający ;))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kalinka